Apple TV+, czyli agregacja zamiast rywalizacji. Do mnie ta wizja trafia

Apple TV+, czyli agregacja zamiast rywalizacji. Do mnie ta wizja trafia29.03.2019 11:46

Gdy pojawiły się pierwsze przecieki na temat usługi streamingowej Apple'a, wszystko wskazywało na to, że Tim Cook chce rzucić rękawicę Netfliksowi, HBO GO i Prime Video. Firma ma jednak nieco inne plany.

Netflix, HBO GO i Prime Video to platformy stanowiące dla siebie bezpośrednią konkurencję. Każda z nich kusi klientów nie tylko autorskimi treściami, ale i biblioteką kinowych hitów i popularnych seriali.

Apple stawia natomiast wyłącznie na autorskie treści i agregację

Podczas marcowej konferencji, część poświęcona platforma wideo rozpoczęła się od prezentacji nowej aplikacji Apple TV. Apka zbiera w jednym miejscu filmy, seriale i programy pochodzące z różnych źródeł: HBO GO, Prime Video, Hulu, sklepu iTunes czy nawet pojedynczych stacji telewizyjnych. Wszystkie treści spięte jednym interfejsem, jedną wyszukiwarką i jednym systemem rekomendacji.

Co więcej, Apple swego czasu bardzo chciał, by do Apple TV dołączył także Netflix. Ten jednak odmówił, wykorzystując swoją dominującą pozycję na rynku VOD. Netflix nie chce bowiem, by po obejrzeniu "Stranger Things" widz ujrzał propozycję podobnych produkcji, które znajdują się w bibliotece konkurencyjnej platformy.

A Apple TV+? To tylko opcjonalne uzupełnienie biblioteki o autorskie produkcje Apple'a

Apple ma świadomość tego, że widzowie chcą korzystać z "konkurencyjnych" usług. Co więcej, niejako sam do tego zachęca, pokazując jak wygodne jest korzystanie z różnych platform wideo w ramach jednej aplikacji.

Użytkownik apki opcjonalnie będzie mógł jednak wykupić Apple TV+, czyli pakiet produkcji stworzonych przez Apple'a. I wygląda na to, że będzie co oglądać, bo firmie udało się nawiązać współpracę z wieloma znanymi i cenionymi artystami. Sam czekam przede wszystkim na nową wersję "Niesamowitych historii" Spielberga.

Apple stawia na to, co w streamingu wideo najcenniejsze

Firma zdaje się zauważać, jak bardzo streaming wideo różni się od streamingu muzyki. Jeśli korzystasz ze Spotify, nie ma sensu korzystać jednocześnie z Apple Music. Jeśli natomiast korzystasz z Netfliksa, jak najbardziej warto interesować się innymi usługami.

Podczas gdy platformy muzyczne liczą dostępne treści w milionach, w przypadku serwisów VOD są to setki lub co najwyżej tysiące. W dodatku biblioteka poszczególnych platform filmowych diametralnie się od siebie różni.

Sam subskrybuję Netfliksa, HBO GO oraz Prime Video. Do niedawna był to także Showmax.

Z każdej tego typu platformy korzystam w zasadzie wyłącznie dla ekskluzywnych produkcji

Gdy ktoś poleca mi jakiś film, bardzo rzadko zdarza się, bym znalazł go na którejś z wymienionych platform. Biblioteki tych serwisów jest zbyt małe i wypełnione głównie marnej jakości zapychaczami.

A jednocześnie firmy muszą płacić wydawcom za treści, bez względu na to, czy mam ochotę je oglądać. A to odbija się na cenach.

Dlatego nie miałbym nic przeciwko, gdyby Netflix i inni wprowadzili opcjonalne, tańsze plany taryfowe, dające dostęp wyłącznie do oryginalnych filmów i seriali.

Podoba mi się idea hubu, który by to wszystko spinał

Usługa Apple TV+, choć na pierwszy rzut oka może się wydawać mało ekscytująca, nie jest taka zła. Trafia do mnie wizja ujednoliconej platformy wideo, do której jedynie dokupuję dostęp do interesujących mnie treści.

Nie obraziłbym się, gdyby w przyszłości podobną drogę obrał Netflix. By ten przestał być zamkniętą usługą, a stał się pakietem filmów i seriali, który mogę podpiąć pod moją ulubioną aplikację, w której wyświetlane są także filmy z innych źródeł.

Czy Apple będzie miał wystarczającą siłę przebicia, by zmienić zasady gry na rynku VOD? Czas pokaże. Apple TV+ ma zadebiutować jesienią.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.