Dlaczego wszyscy zapomnieli o LG 4X HD?

Dlaczego wszyscy zapomnieli o LG 4X HD?23.05.2012 08:30
LG 4 X HD
Krzysztof Sylwerski

Tegoroczne targi Mobile World Congress w Barcelonie wniosły powiew świeżości na rynek smartfonów. Największą popularnością w stolicy Katalonii cieszyły się monstra wyposażone w czterordzeniowe procesory. Urządzenia firm HTC czy Huawei były wychwalane na wszystkich branżowych portalach. Mniejszą uwagę poświęcono natomiast słuchawce ich rywala – modelowi LG Optimus 4X HD. Dlaczego?

Nie znajduję sensownego wyjaśnienia, dlaczego telefon koreańskiej firmy miałby być dyskryminowany. O ile dla większości czytelników Huawei jest jeszcze firmą dość egzotyczną, jeśli chodzi o produkcję smartfonów, to LG zdążyło się już zadomowić w rękach polskich klientów.

Głównymi konkurentami nowego flagowca są najnowsza Galaktyka zaprezentowana na konferencji Samsung Mobile Unpacked 2012 oraz najwyższy model serii One produkcji HTC. Czym na ich tle wyróżnia się propozycja, której przyświeca slogan Life’s Good?

Galaxy S III & One X & 4X HD (fot. fonearena.com)
Galaxy S III & One X & 4X HD (fot. fonearena.com)

Najmocniejszą stroną Optimusa jest jego bateria – 2150 mAh wypada lepiej od Galaxy S III (2100 mAh), a daleko w tyle zostawia model One X (pojemność baterii wynosi „zaledwie” 1800 mAh). Telefon ma także slot na karty pamięci (o którym „zapomniało” HTC), a dzięki gniazdu na standardowe karty SIM nie trzeba zawracać sobie głowy wymianą karty u operatora lub wycinaniem (do czego również zmusza konkurencja).

LG mierzy jedynie 8,9 mm grubości, co plasuje go w środku stawki. Wygląd zewnętrzny jest kwestią gustu, ale trzeba przyznać, że LG postawiło na elegancję. Interfejs Androida 4.0 został przykryty nakładką z dużymi możliwościami personalizacji (przypomina w tym aspekcie popularne launchery).

Na deser zostaje jeszcze cena. HTC uznało, że technologia kosztuje i oficjalna wartość One X została ustalona na poziomie 2699 zł. Samsung za jeden egzemplarz swojego flagowca w przedsprzedaży na Wyspach Brytyjskich zadowoli się (w przeliczeniu) kwotą 2740 zł. Mówi się, że Optimusa 4X HD będzie można nabyć za niecałe 2200 zł. Ponad 500 zł różnicy na sprzęcie o bardzo zbliżonych parametrach to spora suma i być może ona wpłynie na ostateczną decyzję potencjalnych kupców.

Żeby nie było zbyt różowo, muszę też wspomnieć o wadach telefonu. Największy zarzut jest taki, że firmie LG najwyraźniej nie zależy na promocji swoich słuchawek. Podczas gdy HTC i Samsung dwoją się i troją, wychwalając pod niebiosa swoje produkty, marketingowcy serii Optimus pewnie siedzą w fotelu, popijając kawę i wcinając pączki. Widać to na przykładzie oficjalnego filmu promocyjnego, który nie powala na kolana.

LG Optimus 4X HD

Drugą istotną wadą jest podejście LG do kwestii aktualizacji oprogramowania we własnych smartfonach. Przeciętny użytkownik tego nie dostrzega, ale ci bardziej zaawansowani musieli stoczyć długi bój o aktualizację modelu 2X do Gingerbreada, nie wspominając już o Ice Cream Sandwich. Oczywiście najbardziej gorliwi już dawno skorzystali z forum XDA i cieszą się najnowszą wersją Androida na swoim urządzeniu. Niestety, ten niski poziom wsparcia dla urządzeń prawdopodobnie utrzyma się w przypadku jego następcy.

Te problemy są jeszcze do przełknięcia, ale najbardziej boli to, że LG 4X HD nie trafił jeszcze do sprzedaży. Koreańczycy każą czekać konsumentom ponad trzy miesiące od momentu oficjalnej prezentacji modelu. U HTC i Samsunga ten okres skraca się do zaledwie czterech tygodni. W efekcie słuchawka LG wejdzie do sprzedaży najpóźniej, mimo że została pokazana najwcześniej.

LG 4 X HD
LG 4 X HD

Widać wciąż pokutuje pogląd: „Kupię telewizor czy lodówkę LG, ale nie telefon”. Szkoda, że niechęć do telefonów Koreańczyków jest tak silnie zakorzeniona w świadomości potencjalnych nabywców. Sądzę, że warto jednak dać LG kolejną szansę bez względu na jego wcześniejsze potknięcia. Tylko krowa nie zmienia poglądów.

Źródło: phonearena.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.