Efekt marketingowej ściemy Playa. Nawet jego pracownicy nie odróżniają 5G Ready od 5G

Efekt marketingowej ściemy Playa. Nawet jego pracownicy nie odróżniają 5G Ready od 5G11.03.2019 15:21

"Kto mieczem wojuje, od miecza ginie". Przysłowie to idealnie opisuje aktualną sytuację Playa, jeśli założymy, że mieczem jest marketingowe manipulowanie faktami.

5G Ready w sieci Play to ściema, o czym pisałem w osobnym tekście. Siecią 5G Ready Play nazywa technologię LTE-A, która jest niczym innym jak tylko udoskonaloną siecią 4G. Można mieć wrażenie, że Play ma już 5G. A nie ma.

Ja różnicę między 5G a 5G Ready znam. Wy, drodzy czytelnicy, z pewnością też. Pracownicy Playa jednak niekoniecznie.

Internauta poprosił Playa o rozwianie wątpliwości na temat 5G Ready. I się zaczęło

"Czemu telefon z 5G loguje się do Waszej sieci po LTE? Sprawdziłem kilka lokalizacji w Warszawie i nigdzie nie wyszukałem BTS pracującego w 5G" - zapytał na Facebooku jeden z internautów. Post zapoczątkował arcyciekawą dyskusję, co zauważył serwis Telepolis.

Ten wątek to złoto w najczystszej postaci, więc nie będę przytaczał pojedynczych cytatów, tylko zachęcę Was do przeczytania całości. Naprawdę warto.

facebook.com/Play, Źródło zdjęć: © facebook.com/Play
facebook.com/Play
Źródło zdjęć: © facebook.com/Play

Po wszystkim, gdy pracownik (lub pracownicy) Playa zorientował się, jaką gafę strzelił, pierwsza odpowiedź została zedytowana. Fragment "telefony, które są gotowe na 5G" zmieniono na "telefony, które współpracują z 5G Ready w Play". Dla kontekstu pozwoliłem sobie dokleić do zrzutu ekranu pierwotną wersję.

5G Ready sprawiło, że Play wpadł we własne sidła

Przez niejasny przekaz nawet pracownicy Playa przestali odróżniać 5G od 5G Ready. Ktokolwiek prowadzi profil firmy na Facebooku, był święcie przekonany, że telefony 5G Ready są gotowe na sieć 5G. I będą z nią współpracować, gdy tylko pojawi się "dostęp do odpowiednich częstotliwości". A to oczywiście bzdura.

Żaden z wymienionych przez Playa telefonów nie ma modemu 5G. Sieć nowej generacji dopiero raczkuje, a kompatybilne z nią telefony dopiero w nadchodzących miesiącach zaczną trafiać do sprzedaży w wybranych częściach świata, wysokich cenach i niewielkiej liczbie sztuk.

I pewnie obsługa profilu na Facebooku doskonale zdawałaby sobie z tego wszystkiego sprawę, gdyby nie krętacka kampania marketingowa wymyślona przez ludzi z innego działu.

5G Ready to pukanie w dno od spodu

5G Ready ma z 5G wspólnego mniej więcej tyle co bazarowe odidosy z adidasami. I kampania 5G Ready wzbudza we mnie podobne uczucia co podrobione obuwie. To żerowanie na nieświadomości konsumentów, które nie przystoi "sieci nr 1".

OK, po zastanowieniu stwierdzam, że powyższe porównanie nie jest do końca trafione. Logo "odidos" to krętactwo na tyle oczywiste, że bazarowi sprzedawcy przynajmniej mają świadomość tego, że handlują podróbkami.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.