Google szykuje Nexusy wśród smartwatchów. Ciężko o lepszą antyrekomendację...

Google szykuje Nexusy wśród smartwatchów. Ciężko o lepszą antyrekomendację...23.12.2016 11:13

Jeden z pracowników Google'a zdradził, że na początku przyszłego roku pojawią się dwa nowe smartwatche z Androidem Wear. Nie wiadomo na ich temat nic, ale jedno zdanie wystarczyło, bym podchodził do nich nieufnie.

Nadchodzą pierwsze smartwatche z Androidem Wear 2.0

The Verge przeprowadził rozmowę z Jeffem Changiem - pracownikiem Google'a odpowiedzialnym za rozwój platformy Android Wear. Zdradził on, że w pierwszym kwartale 2017 na rynek trafią dwa zegarki z najnowszą wersją systemu oznaczoną numerkiem 2.0.

Nie, nie będą to produkty w żaden sposób brandowane przez Google'a. Nie dołączą też do linii Pixel; na obudowie znajdzie się tylko logo producenta, który pozostaje nieujawniony.

Chang zapewnia jednak, że Google ściśle współpracuje z partnerem w kwestii hardware'u i software'u. Jeśli chodzi o warunki i cele współpracy, porównał on ją do programu Nexus.

Nexusowy smartwatch? I to niby ma być rekomendacja?

Przyjrzyjmy się, do czego doprowadziły warunki nexusowej współpracy w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

  • LG V20 - smartfon z nakładką - trafił na rynek z Androidem 7.0 zanim jakikolwiek Nexus dostał aktualizację;
  • Nexusy dostały Androida 7.1 dwa miesiące po Pixelach, a i tak nie dostały wszystkich funkcji;
  • Android 7.0 Nougat dla Nexusa 6P został zrobiony na odwal. Przez nieprawidłowe działanie systemu firma musiała wstrzymać aktualizację i ruszyć z nią podobnie dopiero po kilkunastu dniach.

Co więcej, wszystko wskazuje na to, że Huawei nie był zadowolony z warunków współpracy nad Nexusem 6P, w efekcie czego produkcję Pixeli zlecono HTC, a nie - jak pierwotnie zakładano - chińskiej firmie.

W momencie, w którym pojawiły się Pixele, Nexusy - łagodnie mówiąc - zostały zepchnięte na dalszy plan. Ich użytkownicy mają prawo czuć się olani.

Drogi Google'u, jaką mam gwarancję, że nowych zegarków nie czeka podobny los?

Jeff Chang mówi wprost, że nowe smartwatche będą brandowane przez swojego producenta. Czy można mieć zatem pewność, że za rok Google nie wyskoczy z Pixel Watchem, a te "Nexusy wśród smartwatchów" nie zostaną olane tak samo, jak olane zostały smartfony?

Nie wiem jak Wy, ale ja po takiej "rekomendacji" nadchodzącym smartwatchom nie ufam już teraz.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.