Liczby nie kłamią: iOS jest o wiele mniej stabilny niż Android

Liczby nie kłamią: iOS jest o wiele mniej stabilny niż Android18.11.2016 13:12

iOS czy Android - który system jest bardziej stabilny? Światło na ten temat rzuca najnowszy raport firmy Blancco Technology Group.

Kilka słów o metodyce

Blancco Technology Group to współpracująca m.in. z operatorami i producentami sprzętu firma, która zajmuje się diagnozowaniem i naprawą sprzętu IT. Diagnozuje ona średnio 29 000 mobilnych urządzeń każdego dnia i na ten podstawie co kilka miesięcy publikuje raporty dotyczące awaryjności poszczególnych urządzeń i systemów operacyjnych. Ostatni obejmuje dane zebrane od lipca do września 2016 w Ameryce Północnej, Europie i Azji.

Aplikacje na urządzeniach z iOS-em wysypują się częściej niż na Androidzie

Do niespodziewanych awarii apek doszło aż na 65 proc. iPhone'ów i iPadów przetestowanych w trzecim kwartale. W przypadku Androida było to 25 proc., więc różnica jest kolosalna.

Jeśli chodzi o iOS, problemy z niestabilnością dotyczą nie tylko większej liczby urządzeń, ale i częściej do wysypów aplikacji dochodzi. Współczynnik awaryjności tego systemu wynosi 62 proc. Na Androidzie jest to 47 proc.

Na których urządzeniach aplikacje wysypują się najczęściej?

Blancco opublikowało listę urządzeń o najwyższym współczynniku awaryjności, czyli takich, które mają największy udział w awariach iOS-u i Androida.

Jak widać, na Androidzie pod względem awaryjności niechlubny prym wiodą chińczyki. Na podium wylądowały smartfony LeEco Le 2, Xiaomi Redmi 3S i Xiaomi Redmi Note 3.

Telefony o najwyższym współczynniku awaryjności
Telefony o najwyższym współczynniku awaryjności

Osobiście jednak akurat tymi danymi nie sugerowałbym się jakoś mocno

Na współczynnik awaryjności duży wpływ ma nie tylko podatność danego modelu na awarie, ale i jego popularność. Bardzo popularny telefon, który wysypuje się raz na 10 razy, globalnie sprawi więcej problemów niż telefon używany przez 500 osób, który zawiesza się przy każdym uruchomieniu. W dużej mierze właśnie z tego może wynikać fakt, że za większość awarii odpowiadają telefony popularne w Chinach - rynku większym niż USA i Europa razem wzięte.

Dane dotyczące awaryjności systemów operacyjnych to co innego; to konkretne liczby mówiące o tym, jaki procent urządzeń z daną platformą ma problemy z niestabilnością aplikacji.

A tu lista aplikacji, które sprawiają najwięcej problemów

Najczęściej wysypujące się aplikacje na iOS i Androida
Najczęściej wysypujące się aplikacje na iOS i Androida

Sytuacja jest jednak analogiczna do awaryjności telefonów; im popularniejsza apka, tym na większej liczbie urządzeń będzie się zawieszać.

To, że iOS jest mniej stabilny od Androida wiem z autopsji

Od dnia polskiej premiery używam iPhone'a 7. Wcześniej korzystałem z Galaxy S7 edge (którego wciąż zresztą mam), więc mam dobre porównanie. Na iOS-ie apki przynajmniej parę razy w tygodniu lubią się niespodziewanie zamknąć lub zachować nieprzewidywalnie. Żeby nie być gołosłownym, poniżej dwie najdziwniejsze sytuacje, z jakimi miałem do czynienia:

Platforma iOS ma sporo zalet, ale mityczna ultrastabilność i bezproblemowość nie jest jedną z nich. Na tym polu Android od dawna wypada lepiej.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.