Dajcie już spokój z tym bronieniem iPhone'a 8

Dajcie już spokój z tym bronieniem iPhone'a 810.10.2017 11:36

Za każdym razem, gdy ktoś powie złe słowo na temat iPhone'a 8, pojawia się obrońca sugerujący, że nie powinno się krytykować telefonu - można by pomyśleć - ze średniej półki. Nie daj Boże ktoś ośmieli się porównać go do Galaxy S8...

Z zaciekawieniem śledzę dyskusje dotyczące iPhone'a 8. Gdybym nie znał jego cen i nie zajrzał na stronę Apple'a, na której nazywany jest "iPhone'em nowej generacji", byłbym gotów pomyśleć, że to jakiś budżetowiec, o którym nie wypada powiedzieć złego słowa z uwagi na przystępność.

No i wśród sporej części osób panuje przekonanie, że iPhone 8 nie jest flagowcem.

No tak, Apple [del]wprowadził do sprzedaży[/del] próbuje wprowadzić do sprzedaży model premium za 5000 zł, więc iPhone'y 8 i 8 Plus z automatu stają się... No właśnie, czym? Średniakami?

iPhone X to jedyny z tegorocznych smartfonów Apple'a, który wizualnie nie ustępuje konkurencji
iPhone X to jedyny z tegorocznych smartfonów Apple'a, który wizualnie nie ustępuje konkurencji

To, że firma wprowadza jakiś dodatkowy, droższy model, nie sprawia z automatu, że przedstawiciel sztandarowej linii przestaje być flagowcem.

Pamiętacie model Galaxy Note Edge z 2014 roku? Pełnił w ofercie podobną rolę do iPhone'a X. Był to model specjalny, zapowiedź tego, co mieliśmy zobaczyć w przyszłości. Jakoś po jego premierze nikt nie krzyczał, że iPhone'ów nie wolno porównywać do Galaxy Note'a 4 i Galaxy S5.

iPhone 8 jak najbardziej jest flagowcem i konkurencją dla Galaxy S8

To iPhone 8 dostępny jest tu i teraz. To iPhone 8 jest cenową konkurencją dla S8. Wystarczy spojrzeć na gabaryty, startowe ceny oraz nazwy smartfonów Apple'a i Samsunga, by ujrzeć trzy konkurencyjne pary.

Mówimy o cenach startowych, bo S-ósemki zadebiutowały pół roku wcześniej, więc zdążyły już mocno potanieć. Właśnie - to, że Apple miał pół roku więcej na dopieszczenie iPhone'a 8, jest dla niego jeszcze bardziej miażdżące.

Nie uważam, by porównywanie iPhone'a 8 z Galaxy S8 było krzywdzące dla tego pierwszego

A jeśli już, Apple krzywdę wyrządził sobie sam. Dla Samsunga czy LG wąskie ramki to naturalny krok rozwoju. I to nie tylko w górnej półce, bo "bezramkowy" ekran ma także LG Q6 i wszystko wskazuje na to, że mieć będzie także Galaxy A5 (2018).

Tymczasem Apple zrobił z wąskich ramek ekskluzywny ficzer zarezerwowany dla superflagowca za 5000 zł. iPhone 8 wizualnie utknął natomiast w 2007 roku. Nie wiem, z jakiego powodu Apple miałby nie być przez to krytykowany.

iPhone (2007) i iPhone 8 (2017) wizualnie niewiele się od siebie różnią
iPhone (2007) i iPhone 8 (2017) wizualnie niewiele się od siebie różnią

Przecież Apple każe sobie płacić ekstra za to, że z trudem dogonił konkurencję

Bo trzeba to powiedzieć - Apple zrobił to z trudem. Konkurencyjne "bezramkowce" dostępne są od ręki od miesięcy. Gigant z Cupertino ma natomiast poważne problemy produkcyjne, przez co dostępność iPhone'a X ma być początkowo mocno ograniczona.

O ile LG ma jeszcze ułatwione zadanie ze względu na skalę sprzedaży, o tyle Samsung nie miał problemów ze zwężeniem ramek w trzech tegorocznych smartfonach, które rozchodzą się w milionach sztuk.

Żeby było śmieszniej, jestem przekonany, że moda na "bezramkowce" nie zapanowałaby, gdyby nie... Apple. To firma uzależniona od dostawców i podwykonawców, więc już dawno temu musiała zrobić rozeznanie, czy i kto będzie w stanie dostarczyć chociażby specjalne ekrany.

Galaxy S8 i iPhone'a 8 dzieli wizualna przepaść
Galaxy S8 i iPhone'a 8 dzieli wizualna przepaść

Ostatecznie wyświetlacze produkuje Samsung, ale na liście potencjalnych kandydatów znalazło się także LG czy Sharp. Wiele konkurencyjnych firm znało więc zapewne plany Apple'a przynajmniej 2-3 lata wcześniej i jestem pewien, że Galaxy S8 czy LG G6 to efekt zbrojenia się przed premierą iPhone'a X.

Nie wątpię, że iPhone X sprzeda się wyśmienicie, ale wizerunkowo konkurencja w mojej opinii wygrała. Koreańscy producenci pokazali, że nie mają problemów z zastosowaniem wąskich ramek w nowej generacji swoich flagowców. Tymczasem Apple wbił na imprezę jako ostatni i każe nie tylko do swojego "bezramkowca" słono dopłacić, ale i długo na niego czekać, w międzyczasie oferując jedynie nudnego iPhone'a 8.

I nie zrozumcie mnie źle - wierzę, że iPhone X będzie udanym telefonem i nie wykluczam, że sam go kupię. Samą zagrywką z tak mocnym podbiciem jego ceny i wypuszczeniem biednie wyglądającego iPhone'a 8 uważam jednak za żenującą. Po 10 latach zwężenie ramek powinno być naturalnym krokiem rozwoju.

iPhone X miał być pokazem technologicznych możliwości, a może być postrzegany jako symbol technologicznej nieporadności.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.