iPhone z czytnikiem linii papilarnych w ekranie zamiast Face ID? Apple podobno nad takim pracuje

iPhone z czytnikiem linii papilarnych w ekranie zamiast Face ID? Apple podobno nad takim pracuje02.07.2019 16:10

Jest tylko jedno "ale"...

O czytniku linii papilarnym w ekranie mówiło się w kontekście iPhone'a X na długo przed jego premierą. Przedstawiciele Apple'a w oficjalnych wypowiedziach zgodnie podtrzymują, że nigdy nie mieli takich planów, ale istnieje wiele poszlak wskazujących na to, że firmie zwyczajnie nie udało się dopieścić technologii na czas i zrezygnowała z niej na ostatniej prostej.

Jak było naprawdę? Tego możemy nie dowiedzieć się już nigdy, ale teraz temat ekranowego Touch ID powraca.

iPhone ze skanerem w ekranie miałby być przygotowany z myślą o Chinach

Jak donoszą chińskie media, Apple zainteresowany jest skanerami optycznymi ze względu na możliwość obniżenia kosztów produkcji i tym samym cen samych smartfonów. Czytnik linii papilarnych miałby bowiem całkowicie zastąpić skaner twarzy Face ID, który wykorzystuje kilka kosztownych sensorów.

Nowy iPhone miałby być jednak zarezerwowany dla rynku chińskiego, gdzie Apple nie najlepiej radzi sobie z cenową ofensywą lokalnych konkurentów. Według raportu IDC, w 2018 roku Apple nie tylko dostarczył w Państwie Środka mniej smartfonów niż Huawei, OPPO, vivo czy Xiaomi, ale i zanotował największy spadek sprzedaży rok do roku.

Liczba dostarczonych smartfonów w Chinach w 2018 roku, Źródło zdjęć: © IDC.com
Liczba dostarczonych smartfonów w Chinach w 2018 roku
Źródło zdjęć: © IDC.com

Pożądanym efektem ubocznym usunięcia Face ID mogłoby być ponadto zmniejszenia wcięcia w ekranie, co z pewnością także spotkałoby się z ciepłym odbiorem chińskich producentów. Mówimy bowiem o rynku zalanym "bezramkowymi" smartfonami, często bardzo tanimi, które mają mikroskopijne wcięcia lub nie mają ich wcale. Na ich tle iPhone'y z wielkim modułem TrueDepth mogą wyglądać mało atrakcyjnie.

Wbrew pozorom plotki te trzymają się kupy

Apple przez wiele lat niespecjalnie przejmował się regionalnymi preferencjami konsumentów na poszczególnych rynkach. Strategia wypuszczania jednakowego produktu (nie licząc oczywistych różnic związanych chociażby ze standardami łączności) zdawała egzamin. Ostatnio coś zaczęło się jednak zmieniać.

W 2018 roku Apple wprowadził na chiński rynek ekskluzywne warianty iPhone'ów z dwoma slotami na karty SIM. Zamiłowanie mieszkańców Państwa Środka do Dual SIM-ów dało o sobie znać tak mocno, że firma postanowiła zaspokoić popyt.

Na tym nie koniec. W kwietniu tego roku Apple zdecydował się na obniżenie w Chinach cen iPhone'ów i innych kluczowych produktów. To także niecodzienna sytuacja, bo przecież mówimy o firmie, która znana jest z utrzymywania cen na jednakowym poziomie aż do debiutu kolejnej generacji.

Te dwie sytuacje z ostatnich kilku miesięcy pokazują, że Chiny są dla Apple'a rynkiem na tyle istotnym, że firma jest gotowa podjąć bezprecedensowe działania, byle tylko zwiększyć na nim sprzedaż. W tym kontekście plotki o specjalnej wersji iPhone'a nie brzmią niewiarygodnie.

Warto też przypomnieć, że w niedalekiej przyszłości możliwe stanie się tworzenie smartfonów z czytnikami ekranowymi zintegrowanymi z panelami LCD. Apple nie musiałby więc sięgać po droższy wyświetlacz OLED.

Na razie nie wiadomo, kiedy specjalna wersja iPhone'a dla Chin miałaby ujrzeć światło dzienne. Raczej jednak nie wcześniej niż w przyszłym roku.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.