Jak często Polacy zmieniają smartfony? Te liczby mówią wszystko

Jak często Polacy zmieniają smartfony? Te liczby mówią wszystko24.12.2021 11:34

Zmieniasz telefon częściej niż raz na 2 lata? Jesteś w mniejszości.

Na zlecenie Swappie firma Kantar przeprowadziła badanie dotyczące polskiego rynku smartfonów. Wzięła w nim udział reprezentatywna grupa 1000 respondentów.

Część wniosków nie jest specjalnie zaskakująca: najpopularniejszym systemem w Polsce jest Android, a najpopularniejsze marki będące w użyciu to kolejno Samsung, Xiaomi i Huawei. Podczas badania poruszono jednak ciekawsze kwestie.

Jak często Polacy zmieniają smartfony?

Z analizy wynika, że:

  • niemal co trzeci Polak wymienia telefony co 2 lata;
  • blisko co czwarty Polak wymienia telefony częściej niż co 2 lata;
  • sumarycznie 46 proc. osób wymienia telefony rzadziej niż co 2 lata.

2-letni cykl użytkowania telefonów uzależniony jest z czasem trwania umów operatorskich. Fakt, że 3/4 Polaków wymienia telefon z inną częstotliwością powiązany jest w faktem, że telekomy nie są w naszym kraju dominującym kanałem dystrybucji.

Gotówka, raty, abonament czy używki - jak kupujemy telefony?

Kolejne pytanie dotyczyło pochodzenia aktualnie użytkowanego smartfonu. Okazuje się, że:

  • 53 proc. osób kupiło telefon za gotówkę;
  • 26 proc. osób kupiło telefon w ramach umowy z operatorem;
  • 9 proc. osób kupiło telefon na raty;
  • 6 proc. osób dostało telefon od pracodawcy lub w prezencie;
  • 4 proc. osób kupiło telefon używany;
  • 2 proc. osób kupiło telefon odnowiony.

Wygląda na to, że Polacy najbardziej lubią kupować smartfony za gotówkę, a najmniej interesują nas smartfony odnowione.

Te ostatnie trafiają do klientów ze świeżą gwarancją, po wcześniejszej weryfikacji stanu technicznego. Przekłada się to jednak na wyższe ceny niż na rynku wtórnym, więc dwukrotnie więcej osób woli kupić używany telefon od byłego właściciela.

Analitycy przewidują jednak, że w najbliższej przyszłości popularność używanych i odnowionych smartfonów będzie rosnąć. Duży wpływ na zmianę preferencji konsumentów ma kryzys na rynku smartfonów; nowych urządzeń zwyczajnie brakuje w sklepach lub ich ceny stają się zaporowe.

Zobacz również:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.