Jak działa Galaxy SmartTag? Akcesorium Samsunga pomoże odnaleźć zgubione przedmioty i zwierzaki

Jak działa Galaxy SmartTag? Akcesorium Samsunga pomoże odnaleźć zgubione przedmioty i zwierzaki15.01.2021 13:36

Jest nadzieja, że niedługo zapomnimy o gubieniu rzeczy.

Zgodnie z oczekiwaniami, oprócz serii Galaxy S21 Samsung pokazał także kieszonkowy lokalizator Bluetooth.

Nie jest to pomysł nowy. Swoich sił z tego typu gadżetami próbowało już m.in. HTC i to w 2013 roku. Dopiero 7 lat później technologia rozwinęła się jednak do tego stopnia, że lokalizatorami zainteresowali się tacy giganci jak Samsung czy Apple.

Samsung Galaxy SmartTag: jak to działa?

Akcesorium ma formę niewielkiego breloczka, który można przypiąć do kluczy, walizki czy obroży psa. W zasadzie do wszystkiego, czego zgubienia chciałoby się uniknąć.

Do lokalizowania przedmiotów wykorzystywany jest energooszczędny protokół Bluetooth 5.0 Low Energy, który - według deklaracji producenta - zapewnia zasięg do 120 metrów na otwartej przestrzeni.

Dzięki funkcji SmartThings Find - która obecna jest jedynie na smartfonach Samsunga - można sprawdzić orientacyjną lokalizację podpiętych SmartTagów na mapie.

Po zbliżeniu się do taga aktywowany jest tryb skanowania. Na ekranie telefonu wyświetlony zostaje wykres, który odzwierciedla siłę sygnału; im krótsza odległość, tym silniejszy sygnał.

Lokalizowanie SmartTagów ułatwia także sygnał dźwiękowy, który można zainicjować z poziomu smartfonu.

Akcesorium ma także przycisk, który może służyć do inicjowania wybranych przed użytkownika akcji. Np. do włączania oświetlenia w domu.

Galaxy SmartTag może pomóc odnaleźć także rzeczy znajdujące się poza zasięgiem smartfonu

Wspomniane 120 m to niedużo, ale w teorii akcesorium może sprawdzić się także w lokalizowaniu przedmiotów znajdujących się nawet na innym kontynencie.

Po pierwsze - smartfon zapisuje historię lokalizacji Galaxy SmartTagów. Jeśli więc podczas spaceru w lesie klucze wypadną ci z kieszeni, telefon zapamięta miejsce, w którym sygnał Bluetooth został utracony.

Po drugie - usługa SmartThings Find do lokalizowania przedmiotów wykorzystuje także inne smartfony Galaxy. Każdy samsung z aktywną funkcją nieustannie skanuje otoczenie w poszukiwaniu innych telefonów, zegarków, słuchawek czy SmartTagów, by - w razie konieczności - anonimowo i bezpiecznie wysłać dane lokalizacyjne do właściciela, który szuka zguby.

Funkcję SmartThings Find należy włączyć ręcznie, więc nie każdy samsung na świecie jest częścią sieci odnajdywania przedmiotów. Niemniej użytkownicy chętnie z tej opcji korzystają. Pod koniec ubiegłego roku Samsung chwalił się, że tylko podczas pilotażowych testów usługę aktywowało 6 mln mieszkańców Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Korei Południowej.

Jeszcze lepszy jest Galaxy SmartTag+, który wykorzystuje technologię UWB

Mocniejszy wariant lokalizatora - nazwany Galaxy SmartTag+ - ma nie tylko moduł Bluetooth, ale i dodatkowy czip UWB do lokalizowania przedmiotów w przestrzeni z dokładnością do 1 cm.

Smartfon uzbrojony w czip UWB (na razie są to jedynie wybrane flagowce Samsunga) potrafi precyzyjnie wskazać szufladę, w której znajduje się lokalizator, co jeszcze bardziej ułatwia lokalizowanie przedmiotów.

No dobrze, ale w czym Galaxy SmartTag jest lepszy od lokalizatorów GPS?

To pytanie nasuwa się od razu. Lokalizatory GPS są przecież z nami od lat i nie potrzebują siatki milionów połączonych ze sobą kompatybilnych smartfonów, by precyzyjnie wskazać lokalizację walizki czy psiaka.

Cóż, gdy nie wiadomo, o co chodzi, chodzi o... baterię. Kieszonkowe lokalizatory GPS są zazwyczaj większe, cięższe i działają na baterii raptem kilka dni. Dodatkowo moduły GPS mogą wariować wewnątrz budynków.

Technologia Bluetooth LE jest dużo mniej energożerna, w efekcie czego Galaxy SmartTags ma działać na baterii nawet 9 miesięcy. I to przy zachowaniu kompaktowych wymiarów (3,9 x 3,9 x 1 cm), niewielkiej wagi (13 gramów) oraz bezproblemowego działania w pomieszczeniach.

Ile kosztuje Galaxy SmartTag?

Cena podstawowej wersji akcesorium to 155 zł. Dostępne jest ono w kolorze czarnym oraz beżowym.

Galaxy SmartTag+ ma trafić do sprzedaży w ciągu kilku miesięcy. Jego polska cena nie została jeszcze ujawniona, ale - patrząc na ceny w USA - można oczekiwać, że będzie to ok. 200 zł.

Zobacz także:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.