Nothing jedzie na grubo. Firma zdradziła wyjątkowo ambitne plany

Nothing jedzie na grubo. Firma zdradziła wyjątkowo ambitne plany06.12.2022 10:32
Nothing Phone (1)
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Miron Nurski

Nie minęło pół roku, od kiedy Nothing wypuścił swój pierwszy smartfon, a firma już myśli o debiucie w USA. Dlaczego to duża rzecz? Już tłumaczę.

Wielu Polaków nie zdaje sobie sprawy, że jeśli chodzi o wybór smartfonów, Amerykanie mogą nam zazdrościć. Według danych StatCountera, Apple sam kontroluje ponad połowę tamtejszego rynku. Razem z Samsungiem odpowiadają za ponad 85 proc. wszystkich dostarczanych smartfonów. Dziesiątkom innych firm zostaje 15 proc. do podziału.

USA to rynek wyjątkowo niewdzięczny dla marek, które chciałyby przebić duopol Apple'a i Samsunga.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rynkiem smartfonów w Stanach trzęsą operatorzy

W Polsce nie ma jednego kanału dystrybucji smartfonów, który byłby wyraźnie dominujący. Część klientów kupuje telefony u operatorów, część w popularnych sieciówkach z elektroniką, część bezpośrednio w sklepach producentów, a część w sklepach internetowych.

Taka dywersyfikacja sprzyja konkurencyjności, co ostatecznie jest korzystne dla klientów. Jeśli na polski rynek wkroczy marka, która chce sprzedawać swoje telefony tanio, ale operatorzy zaproponują wyjątkowo niekorzystne warunki współpracy, zawsze może szukać innych kanałów dystrybucji. Chętni klienci zawsze się znajdą.

W USA natomiast za miażdżącą większość sprzedaży smartfonów odpowiadają operatorzy. Efekt? Całym rynkiem trzęsą 4 firmy: AT&T, Sprint, T-Mobile i Verizon. Te mogą dyktować warunki, bo jeśli produkujesz smartfony, to albo się na nie godzisz, albo musisz szukać szczęścia w innym kraju.

A na te warunki mało kto jest w stanie przystać. Chcesz, żeby twój smartfon trafił do oferty? Płać. Chcesz, żeby był eksponowany w salonach? Płać. Chcesz sekcję na stronie operatora? Płać. Chcesz, żeby twój telefon w ogóle był kompatybilny z infrastrukturą operatora? Płać.

Oczywiście wygląda to podobnie w każdym kraju, ale w USA operatorzy nie muszą się przejmować tym, że jakiś duży elektromarket zaoferuje korzystniejsze warunki, bo duży elektromarket nic nie może. Próg wejścia jest tak wysoki, że nawet Xiaomi - trzeci największy producent na świecie - do dziś nie zdecydował się spróbować swoich sił na amerykańskim rynku. Jego telefony są tam niedostępne.

Tymczasem Nothing się tym wszystkim nie przejmuje i chce podbić USA

Brytyjski startup ujawnił, że globalnie sprzedał już ponad milion produktów: 500 tys. smartfonów i 600 tys. słuchawek. Takie wyniki udało się osiągnąć mimo nieobecności Nothing Phone'a (1) w USA.

Carl Pei - szef Nothing -  zdradził jednak w rozmowie z CNBC, że firma widzi duże zainteresowanie jej smartfonem ze strony amerykańskich konsumentów. Aktualnie mają więc trwać negocjacje z tamtejszymi operatorami, by ruszyć z pełną dystrybucją w USA.

W świecie smartfonów nie ma chyba bardziej ambitnego kroku, który nowy startup mógłby wykonać. Nothing chyba faktycznie wierzy, że jest w stanie walczyć z największymi.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.