KitKat podwoił swój udział na rynku w miesiąc, ale wciąż przegrywa z trzyletnim Gingerbreadem

KitKat podwoił swój udział na rynku w miesiąc, ale wciąż przegrywa z trzyletnim Gingerbreadem02.04.2014 12:06

Nowy miesiąc Google tradycyjnie rozpoczął od publikacji statystyk dotyczących jego mobilnej platformy. Jak obecnie prezentuje się rozkład sił poszczególnych wersji zielonego systemu?

Opublikowane właśnie statystyki bazują na danych zbieranych przez sklep Google Play od 26 marca do 1 kwietnia. Wynika z nich, że zaprezentowany w październiku ubiegłego roku Android 4.4 KitKat zgarnął już 5,3% rynku. Wynik ten trudno uznać za imponujący, ale jeszcze miesiąc temu udział tej wersji systemu wynosił tylko 2,5%. KitKatowi wystarczyło zatem kilka tygodni, by podwoić udział.

To zapewne zasługa tego, że ruszył już proces aktualizacyjny kilku popularnych modeli z ubiegłego roku, takich jak Galaxy S4, Galaxy Note 3, LG G2, Xperia Z1 czy HTC One. Na KitKacie pracuje już także sprzedająca się jak świeże bułeczki Motorola Moto G i oczywiście przedstawiciele linii Nexus.

Źródło zdjęć: © developer.android.com
Źródło zdjęć: © developer.android.com

Najpopularniejszą wersją platformy wciąż pozostaje 4.1 Jelly Bean. Na szczęście jej udział na rynku w ciągu miesiąca spadł z 35,3% do 34,4%. Podobny spadek odnotowała wersja 4.3: z 9,6% do 8,9%. Potwierdza się jednak to, o czym pisałem kilka miesięcy temu: wydanie 4.2 Jelly Bean przeżywa obecnie drugą młodość, bo wciąż wiedzie prym w budżetowych słuchawkach, które nieustannie zalewają rynek. Ten 1,5-roczny system w ciągu czterech tygodni odnotował wzrost z 17,1% do 18,1% udziału na rynku.

Niestety, w dalszym ciągu ogromną popularnością cieszy się nieśmiertelny 2.3 Gingerbread z 2010 roku, który znajduje się na większej liczbie słuchawek niż dwie ostatnie wersje Androida razem wzięte: 17,8%. To samo można zresztą powiedzieć o 4.0 Ice Cream Sandwich: 14,3%.

Na razie nie wygląda to zbyt zachęcająco, ale można oczekiwać, że w ciągu najbliższych kilku tygodni Android 4.4 doczeka się jeszcze dynamiczniejszego wzrostu popularności. Do sklepów zmierzają już bowiem oparte na nim tegoroczne flagowce: Galaxy S5, Xperia Z2 i HTC One (M8).

Źródło: Android

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.