Oto najpopularniejsze flagowce na świecie. Ta lista mówi wszystko o rynku smartfonów

Oto najpopularniejsze flagowce na świecie. Ta lista mówi wszystko o rynku smartfonów29.05.2023 18:50
Samsung Galaxy S23, S23+ i S23 Ultra w obiektywie Galaxy S23
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Miron Nurski

Firma analityczna Canalys opublikowała statystyki dotyczące sprzedaży smartfonów premium w pierwszym kwartale 2023. Pojawiła się nawet lista 15 najpopularniejszych modeli na świecie.

Osobiście nie polecam zestawiać ze sobą wyników osiągniętych przez różnych producentów, bo wyniki kwartalne nie są specjalnie miarodajne. Wiecie - iPhone 14 był dostępny w sklepach przez cały kwartał, Galaxy S23 zadebiutował na pierwszych rynkach w lutym, a Xiaomi 13 trafił do globalnej sprzedaży dopiero w marcu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nie oznacza to jednak, że dane te są całkowicie bezużyteczne, bo mimo wszystko pozwalają wyciągnąć interesujące wnioski.

Jakie flagowe smartfony są najpopularniejsze? Albo grubo, albo wcale

Canalys za smartfony premium uznało modele kosztujące powyżej 500 dol., co w Polsce oznacza realnie modele startujące z okolic 3000 zł. Oto pełna lista:

Najpopularniejsze smartfony premium w pierwszym kwartale 2023 , Źródło zdjęć: © Canalys
Najpopularniejsze smartfony premium w pierwszym kwartale 2023
Źródło zdjęć: © Canalys

Oto kilka obserwacji:

  • iPhone 14 Pro Max sprzedaje się lepiej niż iPhone 14 Pro, a ten sprzedaje się lepiej niż iPhone 14;
  • Samsung Galaxy S23 Ultra sprzedaje się lepiej niż Galaxy S23 i S23+;
  • smartfony za więcej niż 500 dol. sprzedają się lepiej niż te z segmentu 300-500 dol.;
  • podczas gdy sprzedaż wszystkich smartfonów spadła rok do roku o 13,3 proc., popularność modeli premium wzrosła o 4,7 proc.;
  • segment premium jest zdominowany przez Apple'a i Samsunga.

Mamy kolejne potwierdzenie tezy, że na pewnym etapie cena przestaje mieć znaczenie, Smartfony premium kierowane są do osób zamożnych, a te wolą często dopłacić do najlepszego dostępnego modelu niż zadowalać się kompromisami. Nawet w obliczu kryzysu ekonomicznego.

Co jednak istotne, tendencję tę widać dopiero w najwyższym segmencie cenowym. Bo już nieco niżej widać, że iPhone 14 Plus sprzedaje się gorzej niż 14, a Galaxy S23+ gorzej niż S23. I przyczyną takiego stanu rzeczy nie jest raczej rozmiar, bo miażdżąca wyższość iPhone'a 14 Pro Max nad bliźniaczym 14 Pro zdaje się wskazywać na to, że konsumenci preferują większe modele.

Jakże idealnie dane te pokrywają się z tym, co pisałem ostatnio w kontekście niedostępności na polskim rynku Xiaomi 13 Ultra.

Telefony za ponad 6000 zł nie są kierowane do osób, które oglądają z dwóch stron każdą wydawaną złotówkę. Jeśli ktoś może sobie pozwolić na wydanie takiej kwoty, czy nie lepiej jest dorzucić tego tysiaka za produkt z najwyższej półki i być w pełni usatysfakcjonowanym niż zaoszczędzić tysiaka i czuć lekki niedosyt?

Jeśli już zatem na polskim rynku jest miejsce tylko dla jednego wariantu, czy nie lepiej było postawić na ten najmocniejszy? Nawet gdyby Xiaomi 13 Ultra sprzedawał się gorzej niż 13 Pro (w co z wyżej wymienionych powodów nie wierzę), to przynajmniej lepiej sprawdzałby się jako technologiczna wizytówka, pokaz możliwości i zawodnik do wygrywania porównań i rankingów.

Miron Nurski

I nie - nie jest tak, że w skali globalnej krajobraz na rynku smartfonów prezentuje się totalnie inaczej niż w Polsce. Samsung oficjalnie ujawnił, że na etapie przedsprzedaży również w naszym kraju Galaxy S23 Ultra przebił swoją popularnością modele Galaxy S23 i S23+... razem wzięte.

Zła wiadomość jest taka, że skoro nawet w dobie globalnego kryzysu smartfony za 6000-7000 zł sprzedają się lepiej niż te za 3000-4000 zł, to żaden producent nie ma powodu, by obniżyć ceny swoich flagowców. Rzekłbym raczej, że jest wręcz przeciwnie.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.