Takiej "manipulacji" się nie spodziewałem. Google marnuje potencjał reklamy Pixela 3a

Takiej "manipulacji" się nie spodziewałem. Google marnuje potencjał reklamy Pixela 3a17.05.2019 10:57
Zdjęcia zrobione iPhone'em XS i Pixelem 3a
Źródło zdjęć: © Google

Czasem ciężko jest zrozumieć logikę, która kryje się za działaniami Google'a. Tak jest w przypadku reklam Pixela 3a.

Pixel 3a to smartfon ze średniej półki cenowej, którego największym wyróżnikiem jest bardzo dobry aparat, przeniesiony żywcem z flagowego i dużo droższego Pixela 3. Nie dziwi więc, że to właśnie fotograficzne możliwości są lokomotywą marketingową nowego smartfonu.

"Phone X vs Pixel 3a"

Podczas prezentacji telefonu Google wyemitował krótki spot "Phone X vs Pixel 3a". Trafił on także na YouTube'a.

15-sekundowe wideo promuje funkcję Night Sight, która pozwala na poprawę jakości zdjęć w trudnych warunkach oświetleniowych. Google przekonuje, że Pixel 3a robi lepsze fotki niż flagowiec Apple'a, mimo ceny niższej o 60 proc.

Zauważyłem jednak, że wielu komentujących na YouTubie czy Twitterze zarzuca Google'owi manipulację. Chodzi o to, że wymieniony w reklamie "Phone X" nasuwa oczywiste skojarzenia z iPhone'em X, czyli smartfonem z 2017 roku, a te 999 dolarów było jego ceną startową. W oficjalnej dystrybucji telefon został zastąpiony nowszym iPhone'em XS, a w nieoficjalnej można go już kupić dużo taniej.

Sęk w tym, że do porównania użyto iPhone'a XS, a nie X

Mimo że wielkie napisy mogą sugerować, że fotki porównawcze zrobiono ponad 1,5-rocznym iPhone'em X (Phone X/iPhone X) i nowym Pixelem 3a, mikroskopijny podpis w dolnej części spotu precyzuje, że tak naprawdę wykorzystano model XS. A ten jest najnowszym flagowcem Apple'a, faktycznie wycenionym na 999 dolarów.

Dziwna sprawa, nieprawdaż? Zupełnie jakby Google starał się przekonać widzów, że do porównania użyto starszego i tańszego smartfonu konkurencji niż w rzeczywistości. No bo dlaczego nie użyto pełnej nazwy iPhone XS zamiast bawić się w jakieś Phone X? Przecież reklama porównawcza nie jest nielegalna.

Dla mnie jest to coś niebywałego. Prędzej spodziewałbym się manipulacji w drugą stronę.

Mowa o kampanii zakrojonej na szeroką skalę

Początkowo machnąłem na całą sprawę ręką. Uznałem, że to tylko niewiele znaczący spot na YouTubie, który dotrze co najwyżej do garstki osób. Ale nie, "Phone X vs Pixel 3a" to coś znacznie większego.

Reklama Pixela 3a w Waszyngtonie, Źródło zdjęć: © 9to5Google
Reklama Pixela 3a w Waszyngtonie
Źródło zdjęć: © 9to5Google

Jak zauważył serwis 9to5Google, Stany Zjednoczone zostały oklejone billboardami z fotkami porównawczymi z iPhone'a XS i Pixela 3a. Wszystkie - podobnie jak spot na YouTubie - są myląco opisane.

Ciekaw jestem powodu takiej decyzji

Z mojego punktu widzenia ta prosta i - potencjalnie - skuteczna kampania reklamowa ma o wiele słabszy wydźwięk niż mogłaby mieć. Pytanie, dlaczego.

Jedna z opcji: Google chce wykorzystać fakt, że iPhone'em X był w ubiegłym roku najlepiej sprzedającym się smartfonem na świecie, a wyniki sprzedaży nowszego XS są rozczarowujące. Być może firma jest uważa, że nazwę (i)Phone X skojarzy po prostu więcej osób.

Tak czy inaczej, przyznacie chyba, że sytuacja jest bardzo niecodzienna. Takiej "manipulacji" podpisami się nie spodziewałem.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.