Podejście Samsunga do ekranów 4K udowadnia, że firma w końcu dojrzała

Podejście Samsunga do ekranów 4K udowadnia, że firma w końcu dojrzała03.03.2016 11:03
Samsung Gear VR
Źródło zdjęć: © samsung
Mateusz Żołyniak

Koreańczycy wreszcie dorośli. Wierzą, że ekrany 4K w smartfonach mają potencjał, ale nie mają zamiaru wprowadzać takich paneli na siłę.

Samsung na razie nie myśli o 4K. Na razie...

Jedynym smartfonem, jaki do tej pory został wyposażony w panel 4K, jest Xperia Z5 Premium. Ekran ten wykorzystywany jest jednak w zasadzie jedynie do oglądania nagranych urządzeniem materiałów wideo, a zdecydowana większość treści wyświetlana jest w rozdzielczości FullHD. Nie dziwi więc, że zastosowanie panelu 4K w sprzęcie Sony uznaje się za zwykłą sztuczkę marketingową.

Zdania tego nie podziela Kyle Brown, który w Samsungu odpowiada za zarządzanie technologiami, treściami i ich wprowadzanie na rynek. Uważa on, że ekrany 4K staną się w przyszłości dużo bardziej popularnym rozwiązaniem na rynku mobilnym, ale na pewno nie nastąpi to już teraz.

Kyle Brown:

Nie uważam, aby była to sztuczka marketingowa. Ekrany 4K (w smartfonach - przyp. red.) staną się w końcu dużo bardziej popularne. W tym jednak momencie, przy panelach tej wielkości, nie zrobi to zauważalnej różnicy, a będzie jedyne wiązało się z wyższą ceną urządzeń.

Ciężko nie zgodzić się z tą wypowiedzią Browna. Szczególnie, gdy popatrzy się na cenę Xperii Z Premium i znikome korzyści wypływające z obecności panelu 4K. Nie oznacza to jednak, że stosowanie ekranów o tak dużej rozdzielczości jest pozbawione sensu, na co uwagę zwrócił sam przedstawiciele Samsunga.

Do czego przyda się 4K? Oczywiście do VR

Kyle Brown wskazał, że o ile różnica między 2K a 4K podczas codziennego korzystania z telefonu nie musi być zauważalna, tak sytuacja diametralnie zmienia się, gdy weźmie się pod uwagę wirtualną rzeczywistość. Wykorzystanie panelu o wyższej rozdzielczości przełoży się na mniejsze piksele, które ciężej będzie rozróżnić, gdy na ekran patrzy się z bliska przez powiększające soczewki.

Samsung Gear VR, Źródło zdjęć: © samsung
Samsung Gear VR
Źródło zdjęć: © samsung

Podobne wnioski płyną z ust wielu innych ekspertów, w tym przedstawicieli Oculusa czy Valve, które wraz z HTC opracowało Vive'a. Sam Samsung współpracuje przy rozwoju systemu Rift, a część rozwiązań przenoszona jest do urządzeń Gear VR. Można więc spodziewać się, że Koreańczycy i Amerykanie razem będą wprowadzać panele 4K w urządzeniach do obsługi wirtualnej rzeczywistości.

Samsung nie będzie się już z niczym spieszył

Podejście Samsunga do ekranów 4K w smartfonach jasno pokazuje, że firma znacznie dojrzała. Gigant nie stara się już jak najszybciej wprowadzać każdego nowego rozwiązania do swoich smartfonów, a zamiast tego stara się dopracowywać rozwiązania, a dopiero później wypuszczać je na rynek.

Kyle Brown:

Nowe ekrany wprowadzimy kiedy będziemy wierzyć, że nastał właściwy czas na ruch, tak jak w przypadku złącza USB typu C, i kiedy stwierdzimy, że to właściwy moment na rozpoczęcie masowej produkcji paneli 4K, aby klienci mogli czerpać z nich korzyść.

Koreańczycy z pewnością nie przestaną eksperymentować na rynku mobilnym i zobaczymy jeszcze wiele ich ciekawych rozwiązań. Ważne jest jednak to, że - tak jak Apple - Samsung coraz rzadziej będzie stawiał na niedopracowane technologie, które wnoszą znikome korzyści.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.