Samsung Galaxy Note7 wybucha! Sprzedaż wstrzymana [aktualizacja]

Samsung Galaxy Note7 wybucha! Sprzedaż wstrzymana [aktualizacja]02.09.2016 16:19
Mateusz Żołyniak

Południowokoreański gigant wymieni wszystkie wprowadzone do tej pory egzemplarze flagowego smartfona.

Wpis został uzupełniony o informacje dotyczące wymiany Note'ów 7 na polskim rynku.

Nie takie wejście na rynek Galaxy Note'a 7 wyobrażali sobie z pewnością pracownicy Samsunga. Flagowiec wzbudził spore zainteresowanie użytkowników i miał okazać się kolejnym sukcesem sprzedażowym firmy. Może i tak się jeszcze stanie, ale póki co sprzęt wycofywany jest ze sklepów. Powód?

Bateria w Galaxy Note 7 wybucha

Niedługo po tym, gdy Note7 pojawił się na pierwszych rynkach, zaczęły pojawiać się informacje o problemach z jego baterią. Wykorzystane ogniwo wybuchło kilku użytkownikom, którzy od razu zgłosili to do producenta. Sytuacja okazała się o wiele bardziej poważna niż można byłoby sądzić w pierwszej chwili.

Samsung szybko zabrał się za sprawdzenie doniesień i okazało się, że zastosowana bateria ma wadę fabryczną. Do wczoraj (1 września) firma zanotowała 35 przypadków wybuchających ogniw, co wskazuje, że wada ujawnia się jedynie w ok. 24 na milion sprzedawanych egzemplarzach urządzenia. Koreańczycy nie mają jednak zamiaru ryzykować.

Wstrzymanie sprzedaży modelu Galaxy Note7

Gigant w oficjalnym oświadczeniu ujawnił dzisiaj istnienie problemu i - w trosce o użytkowników - postanowił wstrzymać tymczasowo sprzedaż nowego flagowca. Dotyczy to tak sklepów, jak salonów operatorów. Co więcej - Samsung zdecydował się na wymianę wszystkich wprowadzonych do tej pory egzemplarzy urządzenia. Miron został już poproszony o niezwłoczny zwrot egzemplarza testowego, który będzie wymieniony na nowy.

Koreańczycy w ciągu najbliższych dni mają przedstawić szczegółowy plany wymiany wadliwych Galaxy Note'ów. Samsung ma również ściśle współpracować z poszczególnymi sieciami sklepów i operatorami, aby ci przygotowali sprawnie działające systemy wymiany urządzeń.

Samsung zebrał naprawdę mocny cios

Szacuje się, że na 10 rynkach, na których nowy Note pojawił się już na sklepowych półkach, sprzedano ok. 2,5 mln urządzeń. Przedstawiciele giganta uważają, że sam proces ich zwrotu do punktu sprzedaży potrwa ok. dwóch tygodni. Dopiero potem nastąpi ich wymiana, a sprzedaż w tym czasie będzie wstrzymana.

Wprowadzenie nowego Galaxy Note'a 7 okazało się więc o wiele bardziej kosztowne dla Samsunga niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Najlepszym komentarzem są słowa Dong-Jina Koha (szefa działu mobilnego koreańskiej firmy), który miał rzekomo stwierdzić, że "odczuwa ściskanie serca, gdy myśli o tym problemie".

Samsung Polska:

Klientów, którzy zakupili Note 7 w Polsce prosimy o kontakt z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung, (pełen wykaz serwisów znajduje się na stronie www.samsung.pl) bądź kontakt z infolinią pod numerem telefonu 0.801.672.678 bądź +48 22 607 93 33. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji i zwrócone ze sprawdzoną baterią bądź klient otrzyma nowy egzemplarz w przypadku zidentyfikowania wady. Cały proces może zająć do kilku tygodni.

Aktualizacja

Choć pierwotnie opublikowany przez polski oddział Samsunga komunikat prasowy mówił o weryfikacji i ewentualnej wymianie Note'ów 7, firma zmieniła zdanie. Jak informuje rzecznik prasowy Samsunga - Olaf Krynicki - WSZYSTKIE sprzedane dotychczas egzemplarze zostaną wymienione na nowe.

Aktualizacja #2

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.