Problemy z bateriami Galaxy Note'a 8 i Galaxy S8+? Samsung zabiera głos

Problemy z bateriami Galaxy Note'a 8 i Galaxy S8+? Samsung zabiera głos02.01.2018 11:34
Część użytkowników Galaxy Note'a 8 skarży się na problemy z baterią
Źródło zdjęć: © Samsung

Samsung zabrał głos w sprawie problemów z bateriami Galaxy Note'a 8 i S8+, które występują u niektórych użytkowników. Na razie skala problemu nie wygląda na przesadnie dużą, ale zaczynam się zastanawiać, ilu tego typu afer można by się uniknąć, gdyby wymienne akumulatory nie odeszły do lamusa.

Niejaki userorvCpmqL66 wspomniał na forum Samsunga o Galaxy Nocie 8 jego żony, którego nie da się ani włączyć, ani nawet naładować. Okazało się, że paru użytkowników Galaxy Note'a 8 i Galaxy S8+ miewało w ciągu kilku ostatnich tygodni podobne problemy, które w większości wypadków skończyły się odesłaniem telefonu do serwisu.

Internauci szybko znaleźli wspólnym mianownik łączący poszczególne przypadku - bateria rozładowana do zera, której nie da się w żaden sposób naładować.

Jak duża jest skala tego problemu?

Z całą pewnością nie jest tak, że wszystkie egzemplarze "uceglają" się po rozładowaniu akumulatora. Sam staram się na co dzień baterii smartfonów nie zerować, ale w przypadku testowanych przeze mnie Galaxy S8+ i Note'a 8 celowo rozładowałem je, by sprawdzić czas ładowania. Odżyły bez problemów.

W różnych wątkach na forach można natknąć się na pojedyncze wpisy osób, które odnotowały podobne problemy. Przy wielomilionowej skali sprzedaży to za mało, by mówić o ogromnej aferze, ale wystarczająco dużo, by sprawy nie bagatelizować.

Samsung zabiera głos w tej sprawie

Niemiecki serwis PCWelt poprosił Samsunga o komentarz. Oto on:

Oczywiście Samsung traktuje wszystkie zgłoszenia tego typu poważnie. Otrzymaliśmy bardzo małą liczbę zapytań od klientów, które mogą być powiązane z zarządzeniem energią, a do skomentowania tej sprawy potrzebujemy bardziej szczegółowych danych na temat dotkniętych urządzeń.

Cóż, za wiele firma nie zdradziła, ale przynajmniej wiadomo, że jest świadoma problemu i zaczęła mu się przyglądać.

Pomyślcie, ile tego typu problemów dałoby się łatwo rozwiązać, gdyby baterie w smartfonach były wymienne

To nie pierwsza i pewnie nie ostatnia afera z akumulatorami w roli głównej. Przypomnijmy:

Kto wie, czy gdyby Note7 miał wymienną baterię, cała afera nie zakończyłaby się wysłaniem do konsumentów nowych akumulatorów. Problem z wyłączającymi się i zwalniającymi iPhone'ami byłby natomiast z pewnością mniej dotkliwy, gdyby wymiana akumulatora nie było związana z odesłaniem telefonu do serwisu na kilka dni.

Nie jest jasne, czy w przypadku wadliwych Note'ów 8 wadliwe są akumulatory same w sobie, czy jednak oprogramowanie lub inne podzespoły, ale wykluczyć tego nie można. Jeśli winne są baterie, w większości przypadków mogłoby się obyć bez wizyty w serwisie.

A wystarczyło uczyć się na błędach konkurencji

W latach 2005-2006 nawalił jeden z dostawców Nokii, w efekcie czego na rynek trafiło ok. 46 milionów komórek z wadliwymi bateriami. Firma uruchomiła wówczas program wymiany, w ramach którego każdy użytkownik telefonu z felerną baterią mógł otrzymać za darmo nowy akumulator.

Gdyby Nokia musiała wymienić lub naprawić kilkadziesiąt milionów telefonów, mogłoby się to skończyć katastrofą. W kryzysowej sytuacji wymienne ogniwa okazały się jednak wybawieniem.

Drodzy producenci, czy to nie dobry moment, by rozważyć powrót do stosowania wymiennych akumulatorów?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.