Smartwatch OnePlusa? Taki był plan, ale...

Smartwatch OnePlusa? Taki był plan, ale...06.06.2016 09:28
Moto 360
Marek Pruski

Kiedy świat mobilnych geeków żyje nadchodzącą premierą OnePlusa 3, docierają do nas informacje o mistycznym wręcz smartwatchu chińskiej marki. Jak dowiedział się The Wall Street Journal, OnePlus miał już pełny projekt inteligentnego zegarka, ale... wylądował on w koszu.

Mieliśmy już kompletny projekt, ale zadecydowaliśmy że trafi on do kosza. [...] Musimy być skupieni.

Powodem takiej decyzji, mogła być obawa przed konkurencją. Jeśli OnePlus wypuściłby zegarek, to z pewnością z systemem Android Wear. Wiemy jednak, że producenci tacy jak LG, Huawei, Lenovo, produkują takie zegarki i to z dość dobrym skutkiem. Ja jednak widzę w zegarku OnePlusa spory potencjał, głównie ze względu na jeden czynnik…

Cena

Podstawowa wersja OnePlusa 2 z 16 GB pamięci wewnętrznej i 3 GB pamięci RAM, to wydatek ok. 1500 zł. Kiedy rok temu telefon był prezentowany, stosunek ceny do jakości był wyśmienity.

Jeśli firma miałaby wypuścić na rynek smartwatcha, i czynnik cena/jakość zostałby zachowany, to mógłby on skraść dużą część rynku. Inna sprawa, że firma ma bardzo dobrą reputację, jeśli chodzi o telefony, tak więc jedno słabsze urządzenie mogłoby się mocno odbić na wizerunku.

Smartwatch już był

W 2014 wyciekły grafiki smartwatcha o wymownej nazwie OneWatch. W dodatku widać było na nich monitor, a na nim stronę producenta, na której miał znajdować się zegarek. Miał okrągły ekran i był bardzo podobny do Moto 360. Były to jednak materiały od anonimowego internauty, a ich prawdziwości nic nie mogło zweryfikować.

Smartwatch OnePlusa z przecieków, Źródło zdjęć: © BGR
Smartwatch OnePlusa z przecieków
Źródło zdjęć: © BGR

Poczynania producenta są więc po części uzasadnione. Chińczycy chcą więc skupić się na jednym urządzeniu i tworzyć kolejne modele zabójcy flagowców. Jednak według mnie, OnePlus powinien wejść na rynek wearables. Szczególnie dlatego, że cena przy takich gadżetach gra jedną z głównych ról, co dobrze pokazuje nowa opaska Xiaomi Mi Band 2.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.