Smartwatche jeszcze się dobrze nie zaczęły, a już się kończą

Smartwatche jeszcze się dobrze nie zaczęły, a już się kończą15.09.2016 10:25
Apple Watch
Źródło zdjęć: © pixabay.com

... a przynajmniej ich producentom kończą się pomysły na smartwatche.

Co musi mieć każdy smartfon? Dotykowy wyświetlacz, SoC, pamięć operacyjną i flash, baterię, głośniki, mikrofon, aparat z tyłu i na przodzie, slot na kartę SIM oraz moduły 3G/LTE, Bluetooth, Wi-Fi i GPS. Mówimy o absolutnie podstawowym wyposażeniu.

Co musi mieć każdy smartwatch? Na to pytanie nie odpowiedział jeszcze nikt. Urządzenia różnych producentów pod względem funkcjonalności diametralnie różnią się od siebie. Ba, kolejne urządzenia tej samej firmy bywają bardziej wybrakowane od poprzedników. Brak standardu otwiera producentom drogę do tylko pozornego rozwoju.

Prześledźmy "ewolucję" zegarków z linii Samsung Gear S

Wybrałem Samsunga, bo ten w chyba jako jedyny prezentuje kolejne generacje swojego flagowego smartwatcha w równych odstępach czasu.

  • Gear S (2014) - ma GPS, głośnik umożliwiający prowadzenie rozmów i slot na kartę SIM;
  • Gear S2 (2015) - nie ma GPS-u, nie ma głośnika i - w wariancie dostępnym w Europie - nie ma slotu na kartę SIM;
  • Gear S3 (2016) - ma głośnik i GPS, tylko w jednym wariancie ma slot na kartę SIM.
Gear S3, Źródło zdjęć: © Samsung
Gear S3
Źródło zdjęć: © Samsung

Idźmy jeszcze dalej - w 2013 roku pojawił się Galaxy Gear, który nie tylko miał głośnik, ale i aparat - ten nie pojawił się jeszcze w żadnym modelu z linii Gear S, więc Samsung będzie miał czym "zaskoczyć" konsumentów.

Apple Watch nie wypada lepiej

Przed kilkoma dniami - dwa lata po zaprezentowaniu pierwszej generacji - światło dzienne ujrzał Apple Watch Series 2. Nowości? Szybszy procesor, jaśniejszy ekran (czyli naturalna ewolucja) oraz GPS i wyższy stopień wodoszczelności.

Dla wąskiego grona odbiorców zmiany mogą być warte przesiadki (choć po opublikowaniu powyższego tweeta nikt taki się nie odezwał), ale powiedzmy sobie szczerze - Tim Cook miał do pokazania coś nowego tylko dlatego, że pierwszy Apple Watch był na starcie wybrakowany.

Reszta konkurentów śpi

Jak dowiedział się serwis CNET, ani LG, ani Huawei, ani Lenovo Moto nie planują w tym roku prezentacji kolejnego smartwatcha, mimo iż w ciągu kilku tygodni powinien się pojawić Android Wear 2.0.

LG Watch Urbane 2nd Edition
LG Watch Urbane 2nd Edition

LG mnie akurat nie dziwi - Watch Urbane 2 (skądinąd chyba najbardziej kompletny smartwatch na rynku), ale już od prezentacji ostatnich zegarków Lenovo i Huaweia minął ponad rok.

Co będzie dalej?

Dreptać w miejscu nie można w nieskończoność. W końcu rynek się ustabilizuje i wszystkie smartwatche - podobnie jak smartfony - będą miały podobne wyposażenie.

Pytanie tylko, jak później będzie wyglądał ich rozwój, skoro producentom najwidoczniej już teraz brakuje pomysłów. Pakowanie lepszych procesorów i ekranów o wyższej rozdzielczości może nie wystarczyć. Tabletom nie wystarczyło.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.