Topowy smartfon co pół roku? Sony w końcu robi to dobrze

Topowy smartfon co pół roku? Sony w końcu robi to dobrze24.10.2017 15:47

Topowy smartfon co pół roku to już właściwie rynkowy standard. Samsung ma swoje linie Galaxy S i Galaxy Note, Huawei serie P i Mate, a w przypadku LG są to rodziny G i V, dzięki czemu firmy mogą rozszerzać swoje portfolio mocnych smartfonów zarówno w pierwszej, jak i drugiej połowie roku. Choć Sony wypuszcza flagowce co pół roku od lat, dopiero nauczyło się jak robić w to taki sposób, by nikt nie był pokrzywdzony.

Choć Samsung, Huawei czy LG sypią topowymi telefonami co pół roku, mówimy o przedstawicielach innych serii, wycelowanych do nieco innych grup odbiorców. Galaxy Note8 nie jest bezpośrednim następcą Galaxy S8, Huawei Mate 10 nie jest następcą Huaweia P10, a LG V30 nie jest następcą LG G6.

Z Sony przez ładnych parę lat było inaczej

Xperia Z, Xperia Z1, Xperia Z2, Xperia Z3, Xperia Z3+ i Xperia Z5 to smartfony, które trafiały do sprzedaży w mniej więcej 6-miesięcznych odstępach czasu. Już same nazwy wskazują na to, że mówimy o kolejnych generacjach tego samego produktu.

W czym problem? Ano w tym, że wysokie ceny flagowców wynikają m.in. z tzw. podatku od nowości. Płaci się za świadomość używania najnowszego i najlepszego sprzętu w ofercie producenta. Produktu, o którym wszędzie jest głośno.

W przypadku Sony ten podatek od nowości był wyjątkowo krótkoterminową inwestycją. To płacenie nawet 3000 zł za produkt, który po kilku miesiącach zastępowany jest przez nowszy i w każdym calu lepszy sprzęt. Tak przynajmniej było kiedyś.

Sony w końcu robi to dobrze

Pod koniec lutego zadebiutowała sztandarowa Xperia XZ Premium - smartfon, który przez kilka miesięcy był oczkiem w głowie Sony. Pod koniec sierpnia pojawiły się Xperie XZ1 oraz XZ1 Compact.

Choć nazwy nowych modeli mogą sugerować, że mamy do czynienia z nową generacją, producent traktuje je nieco inaczej.

Sony robi wszystko, by użytkownicy starszego modelu nie byli pokrzywdzeni

Nie jest tak, że po premierze Xperii XZ1 Sony całkowicie zapomniało o XZ Premium. Wręcz przeciwnie - Japończycy dbają o to, by podtrzymać zainteresowaniem tym modelem. Dość wspomnieć o nowej wersji kolorystycznej, która właśnie trafia na rynek.

Czerwona Xperia XZ Premium
Czerwona Xperia XZ Premium

Ponadto w nowych reklamach XZ Premium pojawia się u boku Xperii XZ1 i XZ1 Compact. Sony traktuje wszystkie tegoroczne flagowce jak jedną generację urządzeń.

Ponadto obecnie nowsze telefony nie mają w zasadzie żadnych ekskluzywnych funkcji. Osią marketingową Xperii XZ1 jest Kreator 3D, czyli funkcja pozwalająca na skanowanie obiektów w trójwymiarze. Raptem kilka tygodni po rynkowej premierze XZ-jedynek, Kreator 3D trafił na pokład Xperii XZ Premium wraz z aktualizacją do Androida 8.0 Oreo.

To, jak szybko Sony uporało się z aktualizacją do najnowszej wersji Androida również pokazuje zresztą, że firma nie chce zostawiać użytkowników starszego telefonu w tyle.

Mam nadzieję, że Sony będzie się trzymać tego cyklu wydawniczego

Zamiast nowej generacji co 6 miesięcy o wiele bardziej odpowiada mi cykl wydawniczy uskuteczniony w tym roku, czyli:

  • początek roku - nowy, potężny flagowiec;
  • druga połowa roku - mniejsze wersje flagowca z nowymi funkcjami, które trafiają do starszego modelu.

Nie wiem tylko, czy nie byłoby lepiej, gdyby Sony lekko zmieniło nazewnictwo. Nie ma powodu, dla którego Xperia XZ1 i XZ1 Compact mają wyższy numerek niż XZ Premium, bo to w zasadzie ten sam telefon w różnych rozmiarach.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.