Super Mario Run oficjalnie "pojawił się" w Google Play, ale jeszcze nie zagrasz

Super Mario Run oficjalnie "pojawił się" w Google Play, ale jeszcze nie zagrasz29.12.2016 11:54

Stało się - Nintendo wrzuciło właśnie do Sklepu Play swój najnowszy hit - Super Mario Run. No dobra, "wrzuciło" to trochę dużo powiedziane.

Super Mario Run na Androida - rusza wstępna rejestracja

Choć witryna poświęcona tej grze jest już widoczna w Google Play, zamiast opcji "pobierz" widnieje przycisk "wstępnie zarejestruj". Dzięki temu każdy zainteresowany dostanie powiadomienie, gdy gra już się pojawi.

Kiedy dokładnie Super Mario Run trafi na Androida? Póki co Nintendo na temat oficjalnej daty premiery milczy. Obawiam się jednak, że może minąć ładnych parę tygodni, jeśli nie miesięcy.

Przypomnijmy sobie, jak to wyglądało to w przypadku premiery Super Mario Run na iOS.

  1. 7 września ruszyła wstępna rejestracja w App Storze;
  2. 15 listopada ujawniono datę premiery i cenę gry;
  3. 15 grudnia gra oficjalnie wylądowała na iPhone'ach.

Użytkownicy iOS-u na możliwość zaproszenia słynnego hydraulika do swoich telefonów czekali ponad trzy miesiące. Jeśli w przypadku Androida będzie podobnie, premiera może mieć miejsce dopiero na przełomie marca i kwietnia.

Gwiazda Super Mario Run zaczyna przygasać

Premierze gry towarzyszyła zakrojona na szeroką skalę akcja marketingowa, w której palce maczał sam Apple. Baner promujący Mario świecił w App Storze wiele tygodni przed premierą. Ba, sama zapowiedź gry przez twórcę oryginalnego Mario miała miejsce na tej samej konferencji, na której pokazano iPhone'a 7.

Shigeru Miyamoto — twórca Mario — zapowiedział grę podczas wrześniowej konferencji Apple'a, Źródło zdjęć: © Apple
Shigeru Miyamoto — twórca Mario — zapowiedział grę podczas wrześniowej konferencji Apple'a
Źródło zdjęć: © Apple

To wszystko sprawiło, że Super Mario Run szybko zaczął bić rekordy popularności. Wystarczyły cztery dni, by grę pobrano z App Store'a 40 milionów razy.

Niestety dla Nintendo, choć gra zadebiutowała raptem dwa tygodnie temu, największy szał ma już raczej za sobą. Mario błyskawicznie znalazł się na szczycie listy najbardziej dochodowych gier, ale już po trzech dniach z niego spadł. Obecnie zajmuje 10 miejsce, a na pierwsze powróciło Pokemon GO, które trzyma się do dziś.

Android szansą na drugą młodość

iOS ma wysoki udział rynkowy w krajach rozwiniętych, ale globalnie silniejszy jest Android. Nintendo wkrótce dotrze do setek milionów potencjalnych graczy i jestem przekonany, że Mario będzie bił rekordy popularności w Google Play i o hydrauliku znów zrobi się głośno.

Mnie najbardziej ciekawi androidowa cena pełnej wersji gry. 10 euro (równowartość 45 zł) w przypadku iOS-u to, nie ukrywajmy, wysoka kwota.

Ja Super Mario Run zakupiłem w dniu premiery i nie żałuję. Co prawda tryb dla jednego gracza można ukończyć w mniej niż godzinę, ale niemal codziennie odpalam na kilka minut tryb multiplayer, który pozwala rywalizować z innymi graczami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.