T-Mobile wyłącza 3G. Starsze telefony przestaną sprawnie działać

T-Mobile wyłącza 3G. Starsze telefony przestaną sprawnie działać01.02.2022 14:04
Źródło zdjęć: © TMobile

Sieć T-Mobile rozpoczęła kampanię informacyjną, w której powiadamia swoich klientów o wyłączeniu sieci 3G. Oznacza to, że użytkownicy starszych telefonów i kart SIM będą musieli wymienić sprzęt na nowy, jeśli chcą w pełni korzystać z usług telekomunikacyjnych.

“Z myślą o Was i Waszych potrzebach kontynuujemy zmiany pozwalające nam oferować Wam najwyższej jakości usługi. Dlatego zaczynamy optymalizację naszej sieci, wspierając rozwój 4G/LTE i 5G oraz wygaszając starą technologię, jaką staje się 3G. Proces ten chcemy zakończyć w 2023 roku” – wyjaśnia sieć T-Mobile w komunikacie.

Wyłączenie 3G nie oznacza, że starszy sprzęt będzie zupełnie bezużyteczny. Telefony 3G wspierają również technologię 2G, więc będzie można nadal wykonywać połączenia i SMS-ować. Sieć 2G oferuje również usługę dostępu do Internetu, ale z bardzo niską prędkością przesyłania danych. Tak więc nie zapewni ona komfortu korzystania z aplikacji i stron internetowych.

Właściciele telefonów, które nie wspierają sieci 4G/LTE oraz użytkownicy ponad 6-letnich kart SIM będą musieli wymienić sprzęt na nowy, jeśli nadal chcą mieć sprawne połączenie z internetem. T-Mobile oczywiście dołoży wszelkich starań, aby spełnić ich oczekiwania.

W salonach T-Mobile można dokonać bezpłatnej wymiany karty SIM. Konsultanci pomogą również w doborze nowego telefonu i oferty zgodnymi z wymaganiami klientów. Do korzystania z 4G/LTE niezbędne są:

• telefon lub modem wspierający 4G/LTE

• karta SIM nie starsza niż 6 lat

• odpowiednie ustawienia w telefonie.

"T-Mobile planuje wyłączenie technologii 3G na 56 stacjach bazowych w powiatach ostrowieckim, starachowickim i opatowskim. To pierwszy krok do całkowitego wyłączenia tej przestarzałej technologii i przeznaczenia odzyskanych w ten sposób częstotliwości na przyspieszanie sieci LTE i 5G" – podaje sieć.

Wyłączenie 3G oznacza, że zwolnią się pasma, z których będą mogły korzystać nowsze technologie jak 4G/LTE czy 5G. Jak szacuje T-Mobile, może przełożyć się to na wzrost prędkości internetu o ponad 10 proc.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.