TVP zamawia smartfony. Ma bardzo specyficzne wymagania

TVP zamawia smartfony. Ma bardzo specyficzne wymagania13.09.2021 14:10
Telewizja Polska ogłosiła przetarg na prawie 500 smartfonów.
Źródło zdjęć: © Getty Images / Mateusz Włodarczyk

Telewizja Polska ogłosiła postępowanie na dostawę 479 smartfonów i siedmiu tabletów. Lista kryteriów wskazuje na to, że pracownikom TVP marzą się konkretne modele.

Przedmiotem zamówienia TVP jest sprzedaż i dostawa telefonów komórkowych oraz tabletów. W opisie przedmiotów podzielono je na aż 17 kategorii, z czego dwie dotyczą tabletów, a reszta smartfonów. Znalazły się wśród nich smartfony biznesowe, jeden rodzaj "smartfonów dziennikarskich" oraz trzy grupy oznaczone nazwą “model 1-3”.

Największą część zamówienia o łącznej wartości około miliona zł stanowią Smartfony model 1. TVP potrzebuje aż 370 takich urządzeń. Powinny one być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2020 roku, być wyposażone w ekran dotykowy o przekątnej od 6,0” do 6.5” i ważyć nie więcej niż 185 g. Dodatkowo muszą mieć co najmniej 64 GB pamięci wbudowanej i 4 GB pamięci RAM.

Wymogi są ściśle określone również w przypadku modelu 2 i 3, jednak na większą uwagę zasługują pozostałe pozycje. Zawarty w dokumentacji "smartfon dziennikarski" w liczbie czterech sztuk ma być mniejszy niż pozostałe urządzenia, mieć wyświetlacz o przekątnej od 5” do 5,5” i ważyć nie więcej niż 135 g. Do tego ma mieć klasę odporności IP68, co najmniej 128 GB pamięci wbudowanej i minimum 4 GB RAM-u. Wymóg jest idealnie skrojony pod iPhone'a 12 mini, który ma 5,4-calowy ekran, waży 135 gramów i spełnia pozostałe kryteria.

Kolor ma znaczenie

Na największą uwagę zasługują trzy modele biznesowe, a konkretniej smartfon biznesowy 8, 10 i 11, które mają zostać dostarczone tylko po jednej sztuce. Trudno oprzeć się wrażeniu, że trafią do wysoko postawionych osób w hierarchii TVP.

Model 8 ma pochodzić z 2021 roku, mieć ekran dotykowy o przekątnej od 6,5” do 7” i ważyć nie więcej niż 230 g. To również najmocniejsze urządzenie w zamówieniu. TVP chce, aby dysponowało co najmniej 512 GB pamięci wbudowanej, 12 GB pamięci RAM i aparatem 108 Mpix. Do tego podkreślono, że jego obudowa ma mieć srebrny kolor. Wymagania te wyglądają na nieprzypadkowe - spełnia je tylko Samsung Galaxy S21 Ultra w najmocniejszej konfiguracji za 6549 zł.

Dziesiątka z kolei ma być wprowadzona do sprzedaży przez producenta nie wcześniej niż w 2020 roku, mieć ekran tej samej wielkości co model 8 i ważyć nie więcej niż 182 g. Do tego ma mieć co najmniej 256 GB pamięci wewnętrznej, 8 GB RAM-u i aparat z matrycą przynajmniej 12 Mpix. Jego przyszłemu posiadaczowi najwyraźniej bardzo zależy na czarnym kolorze, który został wpisany w specyfikację.

Wisienką na torcie jest model biznesowy 11. Ten ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2021 roku, mieć ekran dotykowy o przekątnej od 6,0” do 6,5” i ważyć nie więcej niż 170 g. Jego pamięć wbudowana, RAM i aparat powinny być takie same jak w modelu 8. I choć na pierwszy rzut oka te specyfikacje nie robią większego wrażenia, to różowy kolor obudowy widniejący w parametrach z pewnością przykuwa uwagę. Całość brzmi jak Samsung Galaxy S20.

O ile wymagania dotyczące wielkości wyświetlacza czy ilości pamięci można zrozumieć, o tyle kryteria precyzyjnie definiujące wagę są dość absurdalne. Górny limit na poziomie 170 czy 182 gramów z automatu odrzuca smartfony ważące raptem kilka gramów więcej (kto zauważyłby różnicę?), zazwyczaj zawężając wybór do jednego tylko modelu. Nietrudno się jednak domyślić, że o to w tym przetargu chodzi.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.