Wszystko za darmo, ale jest haczyk. Nowy operator komórkowy kusi klientów

Wszystko za darmo, ale jest haczyk. Nowy operator komórkowy kusi klientów02.10.2022 14:25
Nowy gracz na rynku zamierza oferować darmowe usługi
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Darmowe SMS-y, połączenia telefoniczne i internet mobilny – oto oferta nowego operatora komórkowego, który rozpoczął działalność na polskim rynku. Fonia kusi klientów bezpłatnymi usługami, ale jest w tym haczyk. I to więcej niż jeden.

Fonia to wirtualny operator telefonii komórkowej, który rozpoczął działalność w ostatnich dniach września 2022 r. Wykorzystuje on infrastrukturę Polkomtela, a jego oferta wyróżnia się wśród innych sieci komórkowych. Okazuje się, że klienci Fonii mają darmowe SMS-y, połączenia telefoniczne oraz internet mobilny, ale tylko, jeśli zgodzą się na oglądanie reklam wyświetlanych przez operatora. Jak dokładnie to działa?

Fonia – darmowy operator komórkowy z reklamami

Użytkownicy Fonii zgadzają się na zainstalowanie specjalnej aplikacji mobilnej dostępnej na systemy iOS oraz Android. Wyświetla ona reklamy, a bez niej nie da się korzystać z usług firmy. W razie jej wyłączenia operator może rozwiązać umowę.

Co ciekawe, aplikacja daje też dostęp do usługi cashbacku podczas zakupów, a także automatycznie znajduje i wykorzystuje najbardziej opłacalne kody rabatowe. To ciekawa opcja, która na pewno przyda się miłośnikom zakupów przez internet.

Z oferty nowego operatora można skorzystać na jego stronie internetowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić smartfon Huawei Nova 10 Pro?

Dodatkowe opłaty w Fonii

Konieczność oglądania reklam to jednak nie wszystko. Część usług jest dodatkowo płatna. Pieniądze trzeba wyłożyć już na początku korzystania z oferty Fonii – aktywacja karty SIM kosztuje 49 zł.

Za korzystanie z internetu 5G trzeba zapłacić co miesiąc 5 zł, a rozmowa z pocztą głosową kosztuje dodatkowe 8 groszy na minutę. Dodatkowe opłaty pojawią się też za roaming oraz połączenia i SMS-y międzynarodowe, ale funkcje te nie są jeszcze dostępne.

Ciekawy model biznesowy Fonii może wprowadzić spore zamieszanie na rynku operatorów wirtualnych. Zainteresowanie ofertą firmy wśród klientów jest spore, a firma zachęca do przenoszenia numerów. Czy Fonia faktycznie namiesza i zostanie z nami na dłużej?

Tomasz Bobusia, dziennikarz Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.