Apple sprzeda w tym roku jedynie 8 milionów iPadów mini, ale znalazł się winny

Źródła serwisu DigiTimes donoszą, że firmie Apple do końca roku uda się sprzedać jedynie(?) 8 milionów iPadów mini, czyli znacznie mniej, niż zakładano. Powodem takiego stanu rzeczy bynajmniej nie jest niewielkie zainteresowanie ze strony konsumentów. Kto zatem zawinił?

iPad mini
iPad mini
Miron Nurski

26.12.2012 | aktual.: 26.12.2012 16:00

Źródła serwisu DigiTimes donoszą, że firmie Apple do końca roku uda się sprzedać jedynie(?) 8 milionów iPadów mini, czyli znacznie mniej, niż zakładano. Powodem takiego stanu rzeczy bynajmniej nie jest niewielkie zainteresowanie ze strony konsumentów. Kto zatem zawinił?

W listopadzie informowaliśmy Was o tym, że w pierwszy weekend po premierze gigantowi z Cupertino udało się sprzedać 3 miliony iPadów mini oraz iPadów czwartej generacji. Brak szczegółowych danych o wynikach sprzedaży tych pierwszych mógł świadczyć o tym, że nie było czym się chwalić. Z czasem jednak zainteresowanie rynku wzrosło.

[solr id="komorkomania-pl-140856" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4781,iphone-szybko-zyskuje-detronizacji-androida-jednak-nie-bedzie" _mphoto="iphone-140856-251x168-96b89bb049.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3233[/block]

Rosnący popyt na mniejsze iPady sprawił, że Apple złożył zamówienie na 10 milionów urządzeń, a z czasem liczba ta zwiększyła się do 12 milionów. Dziś jednak okazuje się, że koncernowi udało się rozprowadzić jedynie 2/3 planowanej liczby tabletów. Winę za to ponosi dostawca paneli dotykowych, który nie nadążył z ich produkcją. Sytuacja ta ma się ustabilizować dopiero w pierwszym kwartale 2013 roku, kiedy to Apple planuje sprzedać 13 milionów iPadów mini.

Jak na ironię, gigant z Cupertino został dotknięty przez problem, który przewidział i któremu próbował zapobiec. Kilka miesięcy temu pisaliśmy Wam o planowanej przez Apple'a dywersyfikacji dostaw czipów pamięci. Zwiększenie łańcucha dostawców komponentów miało zapobiec ewentualnym przerwom w dostawach na wypadek nienadążania z produkcją przez jednego producenta.

[solr id="komorkomania-pl-140864" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://michalmynarski.komorkomania.pl/4782,ipad-kolejnej-generacji-juz-w-marcu" _mphoto="ipad-135102-270x147-e8d1cff47881.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3234[/block]

Ryzyko związane z uzależnieniem się od jednego dostawcy jest zatem firmie Tima Cooka znane, a mimo to nie udało się zaspokoić popytu na iPada mini. Niestety stało się to akurat w okresie przedświątecznym, kiedy to elektroniczne gadżety są bardzo pożądanymi prezentami.

To wszystko oczywiście nie zmienia faktu, że 8 milionów sprzedanych tabletów w jednym kwartale to w dalszym ciągu bardzo dobry wynik, o którym większość konkurentów może tylko pomarzyć. Dość wspomnieć, że jeszcze nie tak dawno firmie LG w trzecim kwartale udało się sprzedać 7 milionów wszystkich swoich smartfonów łącznie, co było powodem do świętowania.

Źródło: Phone ArenaDigiTimesDigiTimes

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)