Apple wydał 450 mln dolarów na jedną funkcję iPhone'a 14. Nawet z niej nie skorzystasz

iPhone 14 pozwoli nawiązać kontakt nawet z miejsca, w którym nie ma zasięgu (Sankhadeep Banerjee/NurPhoto via Getty Images)
iPhone 14 pozwoli nawiązać kontakt nawet z miejsca, w którym nie ma zasięgu (Sankhadeep Banerjee/NurPhoto via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto
Miron Nurski

10.11.2022 19:32, aktual.: 24.11.2022 18:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wdrożenie łączności satelitarnej do iPhone'a 14 okazało się bardzo, ale to bardzo kosztowne. Mimo ogromnej inwestycji, możesz jednak o tej funkcji zapomnieć.

Smartfony z linii iPhone 14 zostały uzbrojone w łączność satelitarną, która pozwala na wysłanie wiadomości do służb ratowniczych z miejsc, do których nie dociera zasięg sieci komórkowych oraz Wi-Fi.

Start nowej usługi zaplanowano na listopad 2022 roku. Niestety dla Polaków, będzie ona dostępna jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych oraz Kanady.

Apple ujawnił, że - mimo ograniczonej dostępności - łączność satelitarna w iPhonie 14 pochłonęła 450 mln dolarów

Aby zapewnić działanie tej funkcji, Apple nawiązał współpracę z firmą Globalstar, która zajmuje się opracowywaniem technologii satelitarnych od ponad 30 lat.

Działa to tak:

  1. gdy użytkownik wysyła wiadomość alarmową z miejsca bez zasięgu sieci komórkowej i Wi-Fi, telefon łączy się z jednym z 24 satelitów znajdujących się na niskiej orbicie okołoziemskiej;
  2. satelita odbiera i wysyła wiadomość do stacji naziemnych zlokalizowanych w kluczowych punktach na świecie;
  3. wiadomość jest przekazywana przez stację naziemną do służ ratowniczych.

Brzmi prosto, ale takie nie jest. Apple tłumaczy, że usługa wymagała zaprojektowania i zbudowania specjalnych anten o dużej mocy, które będą w stanie odbierać sygnały od satelitów. Trafiły one do stacji naziemnych w Nevadzie, Teksasie, Alasce, Florydzie, Portoryko oraz na Hawajach.

Do obsługi tej jednej funkcji iPhone'a 14 oddelegowano ponad 300 pracowników Globalstar. Cała inwestycja pochłonęła 450 milionów dolarów.

Szkoda tylko, że - mimo ogromnej inwestycji - Polacy mogą o tej funkcji zapomnieć. A wcale nie płacą przez to za nowe iPhone'y mniej.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (9)
Zobacz także