Heineken z własnym telefonem. Jego nazwa może zaskoczyć
Jak określić urządzenie mobilne, które zgodnie z materiałami promocyjnymi ma być pozbawione niemal wszystkich funkcji? Heineken nazwał go "nudnym telefonem".
18.04.2024 09:19
Boring Phone to telefon sygnowany przez Heinekena oraz firmę modową Bodega. Producentem urządzenia jest firma HMD - ta sama, która od lat zajmuje się wytwarzaniem urządzeń marki Nokia.
Heineken chwali się telefonem, który nie ma niemal żadnych funkcji
Głównym atutem Boring Phone’a ma być to, że będzie ... nudny. Heineken odwołuje się do badań, które wskazują, że 90 procent użytkowników smartfonów przyznaje, że bezmyślnie przegląda internet podczas spotkań towarzyskich. Dzięki temu telefonowi ten problem zostanie weliminowany.
Projektanci urządzenia podkreślają, że na Boring Phonie nie ma możliwości instalacji aplikacji. W razie potrzeby skorzystania na przykład z nawigacji użytkownik powinien zaś poprosić o wskazówki drogowe przyjaciela, wysyłając mu SMS-a.
Projekt ten nie zaskakuje, jeśli weźmie się pod uwagę, że jego produkcją zajmuje się HMD. Boring Phone to przerobiony model Nokia 2660 Flip, który zyskał przezroczystą obudowę z zielonymi elementami. Co więcej, pomimo tego, że jego wyświetlacz jest kolorowy, to posiada on monochromatyczny interfejs. Model ten wyposażono w wewnętrzny wyświetlacz o przekątnej 2,8 cala i rozdzielczości 240 x 320 pikseli, zewnętrzny ekranik 1,77 cala, aparat o rozdzielczości 0,3 Mpix oraz klawiaturę alfanumeryczną, którą można użyć do gry w Snake'a. Uwagę zwraca też jego konstrukcja z klapką.
Jeśli po lekturze tego tekstu, chciałbyś kupić "nudnym telefonem", to niestety możesz się rozczarować. Heineken zdecydował się wyprodukować tylko 5000 sztuk tego modelu, które nie będą dostępne w regularnej sprzedaży. Wszystkie egzemplarze mają zostać rozdane w ramach odbywających się na całym świecie konkursów. W efekcie znacznie ogranicza to możliwość zdobycia tego telefonu.
W pierwszych miesiącach 2024 roku HMD ogłosiło zmianę swojego modelu biznesowego. Firma planuje skoncentrować się na rozwoju własnej marki oraz produkcji urządzeń dla całkowicie nowych partnerów. Spodziewać się można zatem większej liczby podobnych eksperymentów.