Nie zgadniesz, jakich smartfonów używają bohaterowie nowego sezonu House of Cards

Lokowanie produktu w serialach nie jest ani niczym nowym, ani zaskakującym. Zaskakujące jest jednak to, który producent smartfonów zainteresował się serialem House of Cards.

Nie zgadniesz, jakich smartfonów używają bohaterowie nowego sezonu House of Cards
Konrad Błaszak

07.03.2016 | aktual.: 07.03.2016 16:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Co to jest lokowanie produktu?

Najlepiej wyjaśni to definicja z Wikipedii:

Product placement (plasowanie produktu, w polskim prawie także lokowanie produktu, co jest kalką językową z ang. product placement) – jedno z narzędzi marketingowych służące promocji produktów i usług.

Mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w środku przekazu w taki sposób żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy.

W ostatnich miesiącach lokowanie produktu stało się bardzo popularną formą reklamy, którą może zobaczyć nie tylko w filmach czy serialach, ale również na YouTubie. Bardzo wielu twórców wideo właśnie tak zarabia na swoich produkcjach. Niestety w Polsce nadal (i pewnie jeszcze przez jakiś czas) taka forma reklamy kojarzy się z kwiatkami, jak chociażby ten z Klanu (via PoszukiwaczVideo).

SMALCZYK ROŚLINNY (KLAN)

Cóż, na świecie mają trochę więcej wyczucia.

Smartfony OnePlusa w House of Cards

Wraz z premierą 4. sezonu serialu House of Cards na koncie Weibo chińskiej firmy OnePlus pojawiły się poniższe obrazki:

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Nie jest to wyraz wdzięczności twórców tej marki smartfonów, ale przemyślana i zaplanowana akcja marketingowa, która ma sprawić, że urządzenia OnePlus zyskają na rozpoznawalności. Na stronie QQ można przeczytać, że obydwie strony zawarły porozumienie o wartości około 300 tysięcy dolarów, na mocy którego chińskie telefony pojawią się w serialu. Nie są to informacje wyssane z palca, ponieważ pochodzą one od COO OnePlusa w Chinach - Liu Huangfu.

Wszystkie smartfony tej marki są wykorzystywane na ekranie. Zarówno topowy OnePlus 2, nieco tańszy OnePlus X jak i nawet OnePlus One. Kilka przykładów - dzięki użytkownikom

reddita oraz Forum OnePlusa - można zobaczyć poniżej:

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

OnePlus za 300 tysięcy dolarów nie wykupił sobie jednak wyłączności i nadal wykorzystywane są urządzenia innych firm.

To koniec OnePlusa jakiego znamy?

Niemal rok temu Miron napisał, że w Pekinie powstał pierwszy salon tej marki i to może być pierwszy krok do utraty największego atutu OnePlus, czyli ceny produktów. Pojawienie się w House of Cards może być drugim, ponieważ zarówno zainwestowanie w większą liczbę salonów, jak i wyłożenie konkretniejszych sum na marketing odbije się w końcu na cenach produktów. Pozostaje tylko zaczekać, żeby zobaczyć, jak bardzo wpłynie to na klientów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (0)