Nie zgadniesz, jakich smartfonów używają bohaterowie nowego sezonu House of Cards

Nie zgadniesz, jakich smartfonów używają bohaterowie nowego sezonu House of Cards
Konrad Błaszak

07.03.2016 15:14, aktual.: 07.03.2016 16:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Lokowanie produktu w serialach nie jest ani niczym nowym, ani zaskakującym. Zaskakujące jest jednak to, który producent smartfonów zainteresował się serialem House of Cards.

Co to jest lokowanie produktu?

Najlepiej wyjaśni to definicja z Wikipedii:

Product placement (plasowanie produktu, w polskim prawie także lokowanie produktu, co jest kalką językową z ang. product placement) – jedno z narzędzi marketingowych służące promocji produktów i usług.

Mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w środku przekazu w taki sposób żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy.

W ostatnich miesiącach lokowanie produktu stało się bardzo popularną formą reklamy, którą może zobaczyć nie tylko w filmach czy serialach, ale również na YouTubie. Bardzo wielu twórców wideo właśnie tak zarabia na swoich produkcjach. Niestety w Polsce nadal (i pewnie jeszcze przez jakiś czas) taka forma reklamy kojarzy się z kwiatkami, jak chociażby ten z Klanu (via PoszukiwaczVideo).

SMALCZYK ROŚLINNY (KLAN)

Cóż, na świecie mają trochę więcej wyczucia.

Smartfony OnePlusa w House of Cards

Wraz z premierą 4. sezonu serialu House of Cards na koncie Weibo chińskiej firmy OnePlus pojawiły się poniższe obrazki:

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Nie jest to wyraz wdzięczności twórców tej marki smartfonów, ale przemyślana i zaplanowana akcja marketingowa, która ma sprawić, że urządzenia OnePlus zyskają na rozpoznawalności. Na stronie QQ można przeczytać, że obydwie strony zawarły porozumienie o wartości około 300 tysięcy dolarów, na mocy którego chińskie telefony pojawią się w serialu. Nie są to informacje wyssane z palca, ponieważ pochodzą one od COO OnePlusa w Chinach - Liu Huangfu.

Wszystkie smartfony tej marki są wykorzystywane na ekranie. Zarówno topowy OnePlus 2, nieco tańszy OnePlus X jak i nawet OnePlus One. Kilka przykładów - dzięki użytkownikom

reddita oraz Forum OnePlusa - można zobaczyć poniżej:

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

OnePlus za 300 tysięcy dolarów nie wykupił sobie jednak wyłączności i nadal wykorzystywane są urządzenia innych firm.

To koniec OnePlusa jakiego znamy?

Niemal rok temu Miron napisał, że w Pekinie powstał pierwszy salon tej marki i to może być pierwszy krok do utraty największego atutu OnePlus, czyli ceny produktów. Pojawienie się w House of Cards może być drugim, ponieważ zarówno zainwestowanie w większą liczbę salonów, jak i wyłożenie konkretniejszych sum na marketing odbije się w końcu na cenach produktów. Pozostaje tylko zaczekać, żeby zobaczyć, jak bardzo wpłynie to na klientów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także