HP chce wrócić na rynek smartfonów i ma dobry pomysł na siebie
HP już wkrótce może wrócić na rynek mobilny z nowymi smartfonami. Wygląda na to, że strategia firmy w segmencie telefonów będzie teraz zdecydowanie lepsza.
Producenci komputerów od dłuższego czasu szukają dla siebie miejsca na rynku mobilnym. W zeszłym roku sprzedaż komputerów (w tym notebooków) po raz kolejny spadła, i to odczuwalnie. Już w październiku zeszłego roku Gartner informował, że sprzedaż komputerów w porównaniu z 2012 rokiem spadła o ponad 8%. Dane te potwierdziła niedawno firma IDC. W jej raporcie można przeczytać o siódmym z kolei kwartale, w którym zanotowano spadek sprzedaży pecetów. W trzecim kwartale spadek wyniósł 5,6%, a w całym 2013 roku aż 10% względem 2012 roku.
Producenci oczywiście zdają sobie z tego sprawę i próbują znaleźć dla siebie miejsce na rynku mobilnym. Świadczą o tym na przykład coraz odważniejsze działania Lenovo, Asusa czy Acera. To samo dotyczy HP, które w Q3 2012 roku, mimo że utrzymało się na drugiej pozycji w rankingu producentów komputerów, zanotowało spadek o ponad 8%.
Firma zastanawia się poważnie nad tym, czy nie wejść ponownie na rynek z własnymi smartfonami, które mają być dopełnieniem oferty tanich tabletów z Androidem. Nie jest to pierwsza próba powrotu Hewlett-Packarda, który w czasach świetności Windows Mobile miał całkiem udaną biznesową linię urządzeń iPAQ z klawiaturami QWERTY. Amerykanie próbowali już z wykupionym od Palma systemem webOS oraz smartfonami Pre 3 i Veer (był też tablet TouchPad, na którym można była zainstalować Androida). Nikomu nie trzeba jednak przypominać, jak skończyła się historia systemu, który obecnie LG wykorzystuje w Smart TV.
W zeszłym roku przez chwilę było głośno o topowym smartfonie HP. Miał się opierać na systemie Google'a i czterordzeniowym układzie Snapdragon 800. Plotkowano o wykorzystaniu nietypowego 4,5-calowego ekranu o rozdzielczości 1600 x 900 pikseli i aparatu z matrycą 14,5 Mpix. Sprzęt ostatecznie nie pojawił się jednak na rynku, a wieści o smartfonach Hewlett-Packarda ucichły. Do teraz.
Parę dni temu tajwański DigiTimes poinformował, że firma ma już przygotowanego nowego Androida, a wczoraj w sieci pojawiły się nawet jego zdjęcia. Z dostępnych danych wynika, że HP odrobiło zadanie domowe i zupełnie zmieniło strategię dotyczącą telefonów. Sprzętu o topowej specyfikacji z logo amerykańskiej firmy nie będzie, ponieważ nie miałby on szans z mocniej promowaną konkurencją. Producent skupi się więc na tanich smartfonach ze sporym ekranem.