iOS w Ameryce trzyma się mocno. Kiedy wyprzedzi go Android?

Produkty Apple'a z iOS górą w USA (fot. tech2date.com)
Produkty Apple'a z iOS górą w USA (fot. tech2date.com)
Kamil Homziak

12.10.2011 11:19, aktual.: 12.10.2011 13:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wydawać by się mogło, że przy często podawanych 500 tys. nowych aktywacji dziennie Android powinien szturmem zdobywać udziały w rynku. Rzeczywiście tak się dzieje, ale w Stanach Zjednoczonych odbywa się to nieco wolniej, a liderem wśród producentów systemów mobilnych wciąż pozostaje Apple.

Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu comScore. Jego autorzy zbadali, z jakich systemów operacyjnych w urządzeniach przenośnych korzystają Amerykanie. Na czele listy znajduje się iOS z wynikiem 43,1%. Może to dziwić, ponieważ według innych badań w USA rządzi Android. W tej analizie użyto innej metodyki i do rubryki iOS, oprócz iPhone'a, włączono także iPody i iPady, co wpłynęło na wzrost udziałów. System Google'a uplasował się na drugim miejscu z wynikiem 34,1%. Jeśli będzie się rozwijał tak dynamicznie jak dotychczas, to wkrótce wysunie się na prowadzenie. Trzecie miejsce zajmuje mocne w Ameryce Północnej BlackBerry z 15,4%, innym platformom do podziału przypada 7,8%.

Rozkład udziałów (bo nie same pozycje) wygląda nieco inaczej, jeśli wziąć pod uwagę to, jak często poszczególne urządzenia są używane do przeglądania Internetu. iOS generuje 58,5% odsłon, Android - 31,9%, BlackBerry - zaledwie 5%, a inne systemy 4,6%. Widać więc, że produkty Apple'a są stworzone do buszowania w Sieci, a świetny wynik w dużej części jest zapewne zasługą iPada. Tablet Apple'a zdominował amerykański rynek - kontroluje aż 97,2% ruchu generowanego przez tego typu urządzenia, wyprzedza też iPhone'a (46,8% vs 42,6%) na pozycji najpopularniejszego produktu z iOS-em używanego do przeglądania Internetu.

comScore: Rynek systemów mobilnych w USA (fot. comScore)
comScore: Rynek systemów mobilnych w USA (fot. comScore)

Ogółem, sprzęty mobilne wygenerowały 6,8% ruchu w USA, z czego około 66% to zasługa smartfonów, a znaczna reszta - tabletów. Ponad połowa użytkowników tych ostatnich wykorzystuje je do robienia zakupów, czytania wiadomości czy korzystania z serwisów społecznościowych. Prawie 55% spośród nich to mężczyźni, 30% stanowią osoby w wieku 25-34 lat.

Analiza comScore dowodzi, że Amerykanie kochają produkty Apple'a, ale coraz częściej sięgają po Androida. Duży udział iOS-a we wszystkich wynikach to zasługa iPada, który wciąż nie doczekał się godnego konkurenta. Gdy taki się w końcu pojawi, system Google'a ma szansę objąć prowadzenie. Przy udziałach w rynku tabletów na poziomie niecałych 3% to zwyczajnie niemożliwe, mimo przewagi w sprzedaży smartfonów. Słabnie pozycja BlackBerry, zwłaszcza jako producenta urządzeń do przeglądania Internetu. Dziwić może też brak w pierwszej czwórce mobilnego Windowsa, ale i to może się zmienić, gdy ludzie zaczną kupować smartfony z WP7 Mango produkcji Nokii, HTC czy Samsunga. W zestawieniu nie ma Symbiana, ale jego popularność za wielką wodą zawsze była śladowa.

A co, gdyby spróbować przełożyć te wyniki na polski rynek? Co prawda nie ma tak szczegółowych danych, ale można posiłkować się raportami Gemiusa. Wynika z nich, że Android generuje 0,5% ruchu w polskiej Sieci, Symbian - 0,28%, a iOS 0,17%. Lista najpopularniejszych urządzeń do przeglądania Internetu wygląda tak: iPad - około 16%, iPhone - 10,63%, a na kolejnych miejscach z udziałami poniżej 3% znajdują się m.in. Samsung Galaxy S, Nokia C3 czy Samsung Galaxy Ace.

Główną barierą dla polskich użytkowników pozostaje cena produktów Apple'a. Gdyby były one tańsze, w ogólnej klasyfikacji z pewnością wyprzedziłyby przestarzałego już Symbiana. Na to się raczej nie zanosi. Można się co najwyżej spodziewać, że udziały Androida będą rosły, a Symbiana spadały. iOS będzie zdobywał rynek, ale głównie dzięki iPadowi.

Źródło: ComScoreGemius

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także