iPhone nie działa prawidłowo? Dzięki tej stronie sam sprawdzisz, co się popsuło

Program samodzielnej naprawy iPhone'ów został właśnie rozszerzony o wygodną diagnostykę urządzeń. Na razie tylko w USA, ale wkrótce z tej możliwości skorzystają także mieszkańcy Europy.

iPhone'a 15 Pro zdiagnozujesz samodzielnie
iPhone'a 15 Pro zdiagnozujesz samodzielnie
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Miron Nurski

15.12.2023 15:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Proces o nazwie Diagnostics - w przeciwieństwie do samej naprawy w ramach Self Service Repair - jest darmowy i nie wymaga wypożyczenia od Apple'a żadnych specjalnych narzędzi. Idea jest taka, by każdy mógł przeprowadzić diagnostykę w domowym zaciszu korzystając z już posiadanego sprzętu.

Samodzielna diagnostyka iPhone'a. Jak sprawdzić, co się popsuło?

Programem samodzielnej diagnostyki objęto iPhone'y 12 i nowsze, a więc modele wydane od 2020 roku. Aby przeprowadzenie badania było możliwe, smartfon musi mieć zainstalowany system iOS 17 (lub nowszy) oraz być w stanie się włączyć i nawiązać połączenie z siecią Wi-Fi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rolę konsoli diagnostycznej może przejąć:

  • inny iPhone lub iPad z systemem iOS 13/iPadOS 13 (lub nowszym) i przeglądarką Safari;
  • komputer Mac z systemem macOS Catalina 10.15 (lub nowszym) z przeglądarką Safari;
  • komputer PC z przeglądarką Chrome 55 (lub nowszą), Firefox 59 (lub nowszą) albo Microsoft Edge 12 (lub nowszą).

Aby zidentyfikować usterkę, wystarczy:

  1. wyłączyć iPhone'a i wprowadzić go w tryb diagnostyczny przytrzymując jednocześnie oba przyciski głośności;
  2. uruchomić na drugim urządzeniu witrynę Diagnostics (jeszcze niedostępną w Polsce) i wprowadzić na niej numer seryjny testowanego iPhone'a.

Później należy już tylko postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlonymi na stronie.

Dostępne narzędzia diagnostyczne pozwalają na weryfikację obecności komponentów sprzętowych, wykrycie usterek wyświetlacza i panelu dotykowego, sprawdzenie działania przedniego i tylnego aparatu, zbadanie funkcjonowania skanera twarzy Face ID oraz przeprowadzenie testu wyjścia audio.

W Europie program Self Service Repair ma zostać rozszerzony o narzędzia Diagnostics w 2024 roku.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Komentarze (0)