Apple ulepsza Quick Look. Zakupy w rozszerzonej rzeczywistości jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej
Quick Look z założenia ma ułatwiać zakupy poprzez wizualizowanie produktu wprost w naszym domu. Najnowsza funkcja ma uczynić je jeszcze wygodniejszymi (i szybszymi).
17.02.2020 | aktual.: 17.02.2020 15:20
Apple ma rozpocząć rewolucję AR od iPada. Firma widzi w rozszerzonej rzeczywistości spory potencjał. O pracach nad AR świadczą również najnowsze przecieki.
Quick Look ma ułatwić internetowe zakupy
Apple zaprezentował już funkcję Quick Look. Działa ona wprost z aplikacji takich jak Safari, Wiadomości, E-mail itp.
Funkcja wymaga dostarczenia przez sklep modeli w formacie USDZ (stworzonym wspólnie z Pixarem). Resztą zajmuje się Apple ARKit - oprogramowanie do rozszerzonej rzeczywistości nie tylko skaluje i dopasowuje model do świata rzeczywistego, ale również odpowiada za odpowiednie oświetlenie i cienie.
Apple rozszerza jej funkcjonalność o implementację przycisku funkcyjnego. Według TechCrunch Może on odpowiadać za kupno, wywołanie Apple Pay lub wywołanie okienka obsługi klienta.
Poza tym Quick Look w najnowszych wersjach deweloperskich iOS 13 i iPadOS zostaje też wzbogacone o obsługę dźwięku przestrzennego. Po umieszczeniu w wirtualnym pomieszczeniu np. wieży audio dźwięk ma się zmieniać w zależności od tego, w którym miejscu pokoju staniemy.
Rozszerzona rzeczywistość znacznie lepiej przekonuje klientów do zakupów niż tradycyjne wizualizacje. CEO firmy Houzz, Adi Tatarko przyznał, że narzędzia AR firmy zwiększają motywację konsumentów do zakupu aż 11-krotnie. Nie ma w tym nic dziwnego - taka forma prezentacji jest dużo atrakcyjniejsza niż statyczne zdjęcie. Poza tym klient jest zdecydowanie chętniejszy do kupna nowego stołu lub fotelu do pokoju, kiedy w zasadzie widzi go na miejscu.