iPhone zwycięża w rankingu poziomu satysfakcji klientów

iPhone zwycięża w rankingu poziomu satysfakcji klientów

iPhone 4S
iPhone 4S
Kamil Bąkowski
09.09.2012 11:00, aktualizacja: 09.09.2012 13:00

Według najnowszej ankiety badającej poziom satysfakcji klienta po zakupie wybranego smartfona, niepodważalnym zwycięzcą w tej kategorii jest firma Apple. Kupując iPhone'a będziecie najprawdopodobniej zadowoleni ze swojego wyboru.

Firma analityczna J.D. Power przeprowadziła badania dotyczące poziomu satysfakcji klienta po zakupie smartfona na rynku amerykańskim. Zgodnie z przedstawionymi danymi najbardziej zadowalającym produktem jest iPhone. Firma Apple uzyskała wynik 849 w skali 1000 punktów, zajmując pierwsze miejsce w tym rankingu. Większość posiadaczy iPhone'ów jest bardzo zadowolona z prostoty obsługi, jak i wyglądu urządzenia.

Co ciekawe na drugim miejscu w rankingu producentów znalazła się firma HTC z wynikiem 790 punktów, wyprzedzając Samsunga, który uzyskał 782 punktów. Jak okazuje się nie zawsze najpopularniejsze smartfony na rynku (patrz urządzenia Samsunga) są również tymi najbardziej zadowalającymi użytkowników.

Na miejscu czwartym i piątym znalazły się firmy takie jak: Motorola oraz Nokia. Pierwsza z nich uzyskała 777 punktów, druga 763.
Na wynik końcowy w ocenie satysfakcji klienta składały się odpowiedzi dotyczące kilku kluczowych kategorii, w tym: działania (33%), wyglądu (23%), funkcji (22%) oraz prostoty obsługi smartfona (22%).

Jak okazuje się kluczową rolę w poziomie satysfakcji klienta odgrywają sieci społecznościowe. Według firmy J.D. Powers możliwość sprawdzania na bieżąco informacji z serwisów społecznościowych takich jak Twitter, Facebook za pomocą smartfona wpływa pozytywnie na wyniki ankiety. Co więcej, osoby korzystające z sieci społecznościowych, a także grające w gry na smartfonach częściej korzystają z usług mobilnych i są z nich bardziej zadowolone.

Według przeprowadzonej ankiety 47% klientów wybiera swojego przyszłego smartfona patrząc na jego funkcje (np. system operacyjny, aparat, aplikacje społecznościowe, itp.) - rok temu było to odpowiednio 57%. Ważnym elementem jest cena, blisko 1/5  konsumentów (19%) wybiera swój telefon kierując się tym kryterium.
Ankieta firmy analitycznej została przeprowadzona na grupie 8736 posiadaczy smartfonów.

Jak nie trudno zgadnąć, Apple ma powody do zadowolenia. Kluczem do sukcesu w rankingu badającym poziom satysfakcji po zakupie smartfona jest ogólne działanie sprzętu Apple'a. W przypadku producentów telefonów z Androidem wynik może być gorszy m.in. ze względu na różnorodność sprzętową - telefony niskobudżetowe z platformą Google'a mogą nie satysfakcjonować klientów, ze względu np. na ich wolne działanie.

Wydaje się ciekawe, że wygląd  iPhone'a wpłynął na wynik końcowy ankiety. Apple wkrótce odejdzie od telefonu z 3,5 calowym ekranem na rzecz urządzenia z większym wyświetlaczem. Czy spodoba się to wszystkim nowym użytkownikom? Odpowiedź poznamy po premierze urządzenia 12 września tego roku. 
Pytanie do naszych czytelników -  Co Was skłania do wyboru smartfona? Czy na pierwszym miejscu jest cena, a może platforma mobilna, funkcje czy dostępne aplikacje?

Źródło: J.D. powers

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)