Kupujesz iPhone'a? Wybierając czerwonego pomożesz światu

Kupujesz iPhone'a? Wybierając czerwonego pomożesz światu
Miron Nurski

26.04.2020 06:49, aktual.: 26.04.2020 08:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kolor ma znaczenie nie tylko dla Ciebie.

Apple od 2006 roku jest częścią programu PRODUCT(RED). To inicjatywa, w ramach której część zysków wybranych producentów ze sprzedaży czerwonych produktów trafia do organizacji zajmujących się walką z wirusem HIV. W świetle ostatnich wydarzeń cel charytatywny tymczasowo uległ zmianie.

W kwietniu organizacja (RED) ogłosiła, że podejmie działania mające na celu przekierowanie części środków na walkę z chorobą COVID-19. Apple'owi ten pomysł się spodobał.

Kupując czerwonego iPhone'a lub inny produkt Apple'a pomożesz walczyć z koronawirusem

"Część zysków ze sprzedaży każdego produktu (PRODUCT)RED jest przekazywana na Globalny Fundusz na rzecz walki z AIDS. Od teraz do 30 września pieniądze te trafiać będą do puli Globalnego Funduszu przeznaczonej na zwalczanie skutków COVID-19" - taka informacja pojawiła się na stronie Apple'a.

Co ciekawe, pierwotnie komunikat o COVID-19 widniał jedynie na amerykańskiej witrynie Apple'a. Polscy klienci, którzy w ostatnich dniach zamawiali czerwone iPhone'y SE, zwracali uwagę, że u nas w dalszym ciągu jako cel wymieniona jest choroba AIDS. Wygląda jednak na to, że firma zaspała i po prostu zaktualizowała komunikat z poślizgiem.

Obraz

W portfolio Apple'a można znaleźć nie tylko czerwone iPhone'y SE i 11, ale i iPody, pokrowce, paski do Apple Watcha, słuchawki czy nawet głośniki Bluetooth.

Ile pieniędzy ze sprzedaży czerwonych produktów Apple'a trafia na cele charytatywne?

Apple chwali się, że w ciągu 13 lat przekazał na konto fundacji (RED) 220 milionów dolarów.

Warto przy tym odnotować, że początkowo linia PRODUCT(RED) obejmowała głównie tańsze produkty i akcesoria. Dopiero w 2017 roku do oferty Apple'a trafiły czerwone iPhone'y, dzięki czemu ilość pieniędzy przekazywanych na cele charytatywne drastycznie wzrosła. Aż 60 ze wspomnianych 220 milionów firma przekazała w ciągu 2 ostatnich lat.

Niestety Apple nie zdradza, jaka część ze sprzedaży jednego produktu przeznaczana jest na cele charytatywne. Biorąc pod uwagę skalę sprzedaży, raczej są to kwoty liczone w centach, a nie dolarach, ale - jak widać - ziarnko do ziarnka i w ciągu roku robią się z tego wielomilionowe kwoty.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (16)
Zobacz także