Opera: iOS najbardziej opłacalny dla reklamodawców
Opera (twórca Opery Mini, Opery Mobile) opublikowała swój pierwszy reklamowy raport. Opiera się on na statystykach zgromadzonych przez własną sieć mobilnych reklam. Okazało się, że najbardziej opłacalnym systemem mobilnym dla reklamodawców jest iOS.
21.07.2012 | aktual.: 21.07.2012 14:00
Udostępniono trzy rodzaje danych, dostępne na grafice niżej. Pierwsza tabelka (% of traffic) oznacza procentową liczbę całościowych udziałów danej platformy na rynku mobilnych reklam. Tutaj, jak i w innych dziedzinach, pałeczka pierwszeństwa przypadła systemowi z Cupertino. Generuje on aż 46,53% zysków w operowej sieci mobilnych reklam. Drugi był Android (24,43%), a potem systemy Java (21,27%).
Opisane wyżej wykorzystanie platform przekłada się na ich rentowność. iOS generuje aż 61% zysków z całego systemu reklam Opery, a Android 24%. Na podstawie tych wszystkich danych wyliczono także wskaźniki eCPM dla każdego systemu, czyli przedstawiono kwotę, jaka jest średnio generowana przez 1000 wyświetleń danych reklam. Zwyciężył iOS z wynikiem 2,49 dol. Android uzyskał wynik 2,1 dol., a Windows Phone tylko 0,2 dol.
Dysproporcja między iOS-em i Androidem w zakresie zysków z reklam jest co najmniej zastanawiająca, ale statystyki nie kłamią. Ciekawe, kiedy Windows Phone dogoni wielką dwójkę, zakładając, że w ogóle to nastąpi. Pełny raport dostępny jest pod tym adresem.
Źródło: opera