Piekło zamarzło. Szef Apple'a publicznie pochwalił swojego rywala
To raczej nie przypadek, że padło akurat na pewną dużą firmę z Japonii.
13.12.2022 | aktual.: 14.12.2022 15:35
Wiadomo nie od dziś, że Apple wykorzystuje do produkcji iPhone'ów komponenty produkowane przez jego bezpośrednich rywali, ale dotychczas firma nie była skora do chwalenia się tym faktem publicznie. Źródła podzespołów wychodzą na jaw dopiero prześledzeniu łańcucha dostaw lub po rozebraniu gotowych produktów, które trafiły do rąk klientów.
Wbrew pozorom nie jest to powszechna praktyka, bo inne duże firmy nie mają oporów przed ujawnianiem swoich dostawców. Przykładów nie trzeba szukać daleko - podczas premiery Xiaomi 13 przedstawiciele firmy z dumą podkreślali, że użyli najnowszego wyświetlacza Samsunga czy najbardziej zaawansowanej matrycy Sony.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tim Cook chwali się współpracą z Sony
Szef Apple'a odwiedził jedną z fabryk Sony w japońskim Kumamoto, gdzie gigant produkuje swoje matryce. Tim Cook pochwalił się swoją wizytą na Twitterze, dodając, że jego firma "od ponad dekady współpracuje z Sony, by stworzyć najlepsze na świecie czujniki obrazów do iPhone'ów".
Apple nie ma w zwyczaju publicznego ujawniania nawet tych dostawców, którzy własnej elektroniki konsumenckiej nie produkują wcale. Tymczasem Sony jest dla Apple'a nie tylko dostawcą, ale i rywalem. Japończycy produkują przecież także własne smartfony czy słuchawki, stanowiące bezpośrednią konkurencję dla iPhone'ów i AirPodsów.
Szacunek do Sony to już chyba w Apple'u tradycja
Nie jest to pierwszy raz, gdy szefostwo Apple'a traktuje Sony inaczej niż jakąkolwiek inną firmę na świecie. Kunitake Ando - były dyrektor japońskiego giganta - zdradził w jednym z wywiadów, że w 2001 roku sam Steve Jobs chciał, by laptopy Sony VAIO były napędzane przez system Mac OS X, zarezerwowany dotychczas dla urządzeń Apple'a.
Ando został także zaproszony przez Jobsa na imprezę MacWorld 2005, podczas której ówczesny szef Apple'a wyraził swój podziw dla profesjonalnych kamer Sony.
Ba - czarny golf, który stał się znakiem rozpoznawczym Jobsa, był inspirowany uniformami noszonymi przez pracowników fabryk Sony. Założyciel Apple'a miał się nimi zachwycić podczas swojej podróży do Japonii.
Wygląda więc na to, że Tim Cook odziedziczył szacunek do Sony po swoim poprzedniku.
Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii