Plus nie uniknął kary. Klienci mogą domagać się zwrotu pieniędzy

Plus nie uniknął kary. Klienci mogą domagać się zwrotu pieniędzy09.11.2022 15:35
Polkomtel został ukarany
Polkomtel został ukarany
Źródło zdjęć: © WP | Filip Blank

Plus włączył usługi bez twojej zgody? Został za to ukarany, a ty możesz walczyć o zwrot poniesionych kosztów.

W 2019 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę Polkomtel - operatora sieci Plus - karę w wysokości 39,4 mln zł. Zarzucono mu bezprawnie pobieranie opłat za dziewięć automatycznie aktywowanych usług, takich jak "Czasoumilacz", "Serwis wyświetlacza" czy "Gdzie Jest Bliski".

Operator odwołał się do Sądu Apelacyjnego, ale - jak donosi UOKiK - ten utrzymał nałożone kary za "praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów". Stwierdzono, że Plus aktywował wspomniane usługi bez wyraźnej zgody użytkowników, co jest sprzeczne z polskim prawem.

UOKiK przypomina, że poszkodowani klienci mogą dochodzić przed sądem zwrotu poniesionych kosztów. Wystarczy powołać się na prawomocną decyzję o numerze DOZIK 2/2019.

Jesień 2022 roku jest dla Plusa wyjątkowo pechowa. We wrześniu Sąd Najwyższy podtrzymał karę w wysokości 18,4 mln zł za wprowadzającą w błąd kampanię "Power LTE - Internet LTE bez limitu danych".

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)