Plus nie uniknął kary. Klienci mogą domagać się zwrotu pieniędzy
Plus włączył usługi bez twojej zgody? Został za to ukarany, a ty możesz walczyć o zwrot poniesionych kosztów.
09.11.2022 15:35
W 2019 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę Polkomtel - operatora sieci Plus - karę w wysokości 39,4 mln zł. Zarzucono mu bezprawnie pobieranie opłat za dziewięć automatycznie aktywowanych usług, takich jak "Czasoumilacz", "Serwis wyświetlacza" czy "Gdzie Jest Bliski".
Operator odwołał się do Sądu Apelacyjnego, ale - jak donosi UOKiK - ten utrzymał nałożone kary za "praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów". Stwierdzono, że Plus aktywował wspomniane usługi bez wyraźnej zgody użytkowników, co jest sprzeczne z polskim prawem.
UOKiK przypomina, że poszkodowani klienci mogą dochodzić przed sądem zwrotu poniesionych kosztów. Wystarczy powołać się na prawomocną decyzję o numerze DOZIK 2/2019.
Jesień 2022 roku jest dla Plusa wyjątkowo pechowa. We wrześniu Sąd Najwyższy podtrzymał karę w wysokości 18,4 mln zł za wprowadzającą w błąd kampanię "Power LTE - Internet LTE bez limitu danych".
Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii