POCO odcina się od Xiaomi. Drogi firm się rozchodzą

POCO odcina się od Xiaomi. Drogi firm się rozchodzą

Funstock / Shutterstock.com
Funstock / Shutterstock.com
Patryk Korzeniecki
17.01.2020 14:47, aktualizacja: 17.01.2020 15:47

POCO jeszcze niedawno działało pod skrzydłami Xiaomi. Okazuje się, że to już przeszłość.

Marka POCO zyskała popularność dzięki swojemu nieszablonowemu modelowi biznesowemu. Model F1 to smartfon budżetowy pod każdym względem z wyjątkiem procesora. Niedrogi POCO ze Snapdragonem 845 i systemem chłodzenia cieczą przyciągnął rzeszę osób szukających urządzenia taniego, ale jednocześnie szybkiego.

Wieści niosą, że firma pracuje nad nowym modelem, jednak na obudowie nie zobaczymy już adnotacji "by Xiaomi".

POCO odrywa się od Xiaomi

POCO stało się niezależną marką. Szef indyjskiego oddziału Xiaomi, Manu Kumar Jain, wrzucił na Twittera oficjalne oświadczenie. Podkreślił w nim rodowód firmy POCO i zaznaczył, że to najwyższy czas na pełną samodzielność marki.

Niestety nie ma więcej informacji na ten temat. Nie wiadomo, czy POCO będzie miało dostęp do działu badawczo-rozwojowego Xiaomi ani jakie ma dalsze plany. Pojawiają się jednak wieści o tym, że firma pracuje nad nowym modelem.

POCO X2 pojawił się w bazie GeekBench z wynikami 547 i 1767 punktów odpowiednio dla jednego i wielu rdzeni.

Obraz
© baza GeekBench

Smartfon ma być wyposażony w ośmiordzeniowy procesor Qualcomma wspomagany przez 8 GB RAM i ma działać na Androidzie 10. Co ciekawe, w nazwie modelu dalej widnieje Xiaomi. Drugą ciekawostką jest nazwa kodowa modelu - phoenixin. Redmi K30 to z kolei phoenix. Czyżby POCO X2 = Redmi K30? Bardzo prawdopodobne.

Kolejną poszlaką mogą być wyniki - są bardzo zbliżone do osiągów K30 - 547 i 1759 punktów.

Ciekawe, jak potoczą się dalsze losy POCO. Zastanawia mnie zwłaszcza kwestia systemu operacyjnego. POCO F1 zadebiutował ze zmodyfikowaną wersją MIUI. Skoro drogi firm się rozchodzą, to POCO może się przesiąść na własną nakładkę.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)