Przenoszenie numerów w 24h - fikcją?

Przenoszenie numerów w 24h - fikcją?

calling
calling
Kira Czarczyńska
24.06.2009 09:45, aktualizacja: 24.06.2009 11:45

Już od lipca ma wejść w życie nowelizacja prawa telekomunikacyjnego, nakładająca na operatorów telefonii komórkowej obowiązek realizacji zlecenia przeniesienia numeru w czasie poniżej 24 godzin.

Klienci sieci komórkowych są rzecz jasna zachwyceni. Sami operatorzy już mniej - i to bynajmniej nie ze względu na to, że nie chcą swoim abonentom ułatwiać tej procedury.

Może się bowiem okazać, że chęci swoją drogą, przepisy swoją, a możliwości techniczne i tak nie pozwolą na realizację tego obowiązku.

Klienci sieci komórkowych są rzecz jasna zachwyceni. Sami operatorzy już mniej - i to bynajmniej nie ze względu na to, że nie chcą swoim abonentom ułatwiać tej procedury.

Może się bowiem okazać, że chęci swoją drogą, przepisy swoją, a możliwości techniczne i tak nie pozwolą na realizację tego obowiązku.

Na swoim blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP, wprost stwierdza: Osobiście nie wierzę, że wszyscy operatorzy poradzą sobie z 24-godzinnym MNP i to nie dlatego, że nie chcą tylko najzwyczajniej w świecie nie mogą.

Rzecznik co prawda może mieć po prostu interes w tym, żeby twierdzić, iż jest niemożliwe tak szybko skrócić czas realizacji usługi przeniesienia numeru. Podobnego zdania jest jednak jak widać Gazeta Prawna - na łamach jej serwisu czytamy:

PR-owo rozporządzenie wygląda świetnie. Od strony technicznej i organizacyjnej wszystko pozostało po stronie operatorów. A w grę wchodzą nie tylko ci najwięksi, ale także operatorzy wirtualni. Trzeba dograć sprawy systemów IT, a także kwestie organizacyjne i proceduralne. Tego nie da się zrobić tak szybko

Prywatnie uważam, że najwięcej problemów będzie właśnie z procedurami i organizacją procesu przeniesienia numeru. Zawarcie umowy z operatorem jest proste. Jej rozwiązanie już nieco trudniejsze, bo wymaga między innymi dokładnego podliczenia salda do dnia rozwiązania umowy.

Ale to wszystko dzieje się u jednego operatora, w ramach jednej firmy, w tym samym systemie teleinformatycznym. Z przenoszeniem numeru jest już znacznie mniej różowo - i o to zapewne rozbije się nowelizacja prawa telekomunikacyjnego.

Teoretycznie więc owszem, od 6 lipca przeniesienie numeru ma trwać 24 godziny. Jaka jednak będzie praktyka - nie wie nikt.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)