Samsung może zacząć się bać. Apple szykuje ponoć wielką zmianę w iPadzie Pro

Różnice między seriami iPad Pro oraz Samsung Galaxy Tab S mają ulec jeszcze większemu zatarciu.

Kolejny iPad Pro ma mieć jeszcze lepszy wyświetlacz
Kolejny iPad Pro ma mieć jeszcze lepszy wyświetlacz
Miron Nurski

24.11.2020 | aktual.: 24.11.2020 12:37

Topowe tablety Apple'a i Samsunga - mimo różnych systemów operacyjnych - są mocno zbliżone funkcjonalnie i pozycjonowane jako narzędzia do pracy. Podobny jest nawet zestaw akcesoriów, obejmujących zaawansowany rysik oraz doczepianą klawiaturę.

Galaxy Taby S od 2014 roku mają jednak nad iPadami jedną ogromną przewagę - ekrany AMOLED zamiast LCD. Tymczasem...

iPad Pro może dostać ekran OLED już w 2021 roku

Nowe wieści podaje południowokoreański serwis The Elec, który powołuje się na swoje źródła powiązane z łańcuchem dostaw.

Firmy Samsung Display oraz LG Display mają modernizować swoje fabryki OLED-ów, by sprostać zapotrzebowaniu na wyświetlacze do nowego iPada Pro. Ten miałby zadebiutować już w drugiej połowie 2021 roku.

Nieco wcześniej - w pierwszej połowie roku - pojawić mają się tańsze iPady z panelami microLED. Te z uwagi na punktowe podświetlenie także cechują się głębszą czernią.

Samsungi Galaxy Tab S stracą więc ważny wyróżnik

Samsung zaczął produkować tablety z OLED-ami jako pierwszy, już w 2014 roku. Mimo upływu wielu lat firma nie ma na tym polu praktycznie żadnej konkurencji. Pozostali producenci ekrany tego typu wciąż pakują jedynie do pojedynczych, niszowych modeli.

Lenovo Tab P11 Pro to jeden z nielicznych tabletów z ekranami OLED
Lenovo Tab P11 Pro to jeden z nielicznych tabletów z ekranami OLED

A OLED może być ważnym argumentem przemawiającym za zakupem tabletów. Oglądanie filmów na dużym ekranie cechującym się żywymi kolorami, wysokim kontrastem i idealną czernią to prawdziwa przyjemność.

iPady i tak są najpopularniejszymi tabletami na świecie. Jeśli wkrótce główna różnica względem największego rywala, mogą odskoczyć konkurencji jeszcze bardziej.

Według firmy analitycznej IDC Apple w 2019 roku dostarczył 49,9 mln tabletów, zostając niekwestionowanym liderem rynku. Drugi na liście jest Samsung z wynikiem 21,7 mln.

Zobacz także:

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)