Stało się. Składane smartfony przekroczyły magiczną barierę

Zajęło to 4 lata, ale wyniki sprzedażowe składanych smartfonów wreszcie osiągnęły ważny pułap.

Samsung Galaxy Z Flip 4 i Z Fold 4
Samsung Galaxy Z Flip 4 i Z Fold 4
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Miron Nurski

06.03.2023 | aktual.: 07.03.2023 18:45

Według raportu firmy analitycznej Canalys, w 2022 roku rozeszło się 14,2 mln składanych smartfonów. Rok wcześniej było to 8,9 mln, co oznacza, że wzrost rok do roku był aż 60-procentowy.

Widząc te liczby zajrzałem do innego raportu Canalys, by sprawdzić, czy nastał długo oczekiwany moment. I tak - mamy to.

Składane smartfony stanowią ponad 1 proc. wszystkich smartfonów dostarczonych w 2022 roku

Według Canalys, w 2022 na rynek trafiło łącznie blisko 1,2 mld smartfonów. Skoro składanych było 14,2 mln, oznacza to, że stanowią one 1,2 proc. całości.

Po raz pierwszy w historii po składany smartfon sięgnęła 1 osoba na 100. W latach 2019-2021 udział tej kategorii produktowej w całości liczony był w promilach.

Warto przy tym odnotować, że wspomniany rynek ciągnięty jest niemal w pojedynkę przez jednego producenta. 77 proc. ze wszystkich składanych smartfonów miało zostać dostarczonych przez Samsunga. Koreańczycy wprowadzili więc do sprzedaży ponad 3 razy więcej tego typu urządzeń niż wszystkie pozostałe marki - w tym Huawei, Xiaomi, Motorola czy OPPO - razem wzięte.

Analitycy przewidują, że składane smartfony czasy najdynamiczniejszych wzrostów mają dopiero przed sobą. Ich zdaniem w roku 2023 ich sprzedaż może ulec podwojeniu i przekroczyć barierę 30 mln sztuk.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)