Zdalne przenoszenie numeru w Play - szczegóły
Od wczoraj czekaliśmy na oficjalny komunikat prasowy Play - a zaraz po tym, jak go dostaliśmy, musiał zostać poprawiony. Jak przyznał rzecznik prasowy P4, trochę za bardzo skupiono się na konkurencji z Wielkiej Trójki. Umknął przez to fakt, że Play wcale nie jest pierwszą siecią pozwalającą przenieść numer bez wychodzenia z domu.
09.12.2009 | aktual.: 09.12.2009 15:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Poprawianie kompletnie nam jednak nie przeszkadza - grunt, że znamy szczegóły.
Od wczoraj czekaliśmy na oficjalny komunikat prasowy Play - a zaraz po tym, jak go dostaliśmy, musiał zostać poprawiony. Jak przyznał rzecznik prasowy P4, trochę za bardzo skupiono się na konkurencji z Wielkiej Trójki. Umknął przez to fakt, że Play wcale nie jest pierwszą siecią pozwalającą przenieść numer bez wychodzenia z domu.
Poprawianie kompletnie nam jednak nie przeszkadza - grunt, że znamy szczegóły.
Korekta była konieczna, ponieważ podobnie przenieść numer można w mBank Mobile. Oznacza to, że Play bynajmniej nie jest pierwszym operatorem dającym taką możliwość. Teraz więc początek komunikatu brzmi następująco:
Od 8 grudnia 2009 Operator Play jako pierwszy operator infrastrukturalny wprowadza usługę przenoszenia numeru poprzez zgłoszenie telefoniczne.
Bardziej interesuje nas jednak oczywiście dalszy ciąg komunikatu, mówiący o zasadach i sposobie zdalnej realizacji procedury przeniesienia numeru.
Kolejne etapy wyglądać mają tak:
- Podczas rozmowy telefonicznej z abonentem, konsultant Play spisuje dane niezbędne do wypełnienia wniosku o przeniesienie numeru oraz do zawarcia umowy z P4.
- Abonent, na podany w rozmowie numer telefonu, dostaje wiadomość SMSz informacją o złożeniu zlecenia z jednoczesną prośbą o jego potwierdzenie.
- Po odesłaniu potwierdzenia zlecenia, P4 przygotowuje i wysyła kurierem wszystkie niezbędne dokumenty - wniosek, oświadczenie, umowę. W paczce jest też telefon (wcześniej wybrany przez abonenta) z kartą SIM/USIM z przypisanym, tymczasowym Numerem MSISDN.
Dalej jest już dość standardowo: w obecności kuriera podpisujemy dokumenty i czekamy na dokończenie procedur przez Play. Informacje o bieżącym statucie wniosku abonent dostaje za pomocą wiadomości SMS lub e-mail.
Obecnie usługa dostępna jest dla Klientów abonamentowych pod numerami 80188 11 12, 790 25 00 00 lub Call Center 790 500 500.
Źródło: Tako rzecze... rzecznik