Nowy przedstawiciel serii Axon będzie ogromnym tabletem i to jest przemyślany ruch
ZTE kilka miesięcy temu zaprezentowało markę Axon i najwyraźniej przyjęła się ona bardzo dobrze, ponieważ pojawiło się już kilka nowych produktów z tej serii. Tym razem na rynku ma pojawić się tablet. Ogromny tablet.
25.09.2015 | aktual.: 25.09.2015 10:26
Pierwszy ZTE Axon został zaprezentowany w Stanach Zjednoczonych i napisałem o nim, że jest czego zazdrościć Amerykanom. Najwyraźniej klientom także spodobała się ta premiera, ponieważ niedługo później zostały pokazane 2 nowe smartfony i zegarek. Nawet na ostatnich targach IFA Chińczycy nie pozwolili o sobie zapomnieć i zaprezentowali model Axon Elite. Teraz w benchmarku GFXBench pojawił się nowy przedstawiciel tej serii, który jest ogromnym tabletem.
- 13,7-calowy ekran o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli (161 ppi);
- 8-rdzeniowy procesor Snapdragon 810;
- 3 GB pamięci operacyjnej;
- 32 GB pamięci wbudowanej;
- 7 lub 8-megapikselowy aparat główny;
- 2 Mpix na przednim panelu;
- łączność 4G LTE;
- Android 5.0.2 Lollipop.
W GFXBench nazywa się on ZTE A2016, ale wszystko wskazuje na to, że na rynek trafi pod marką Axon. Można tak wnioskować po tym, że oznaczenie kodowe smartfona z tej serii na rynku chińskim to A2015, więc jest to bardzo prawdopodobne posunięcie.
Jeśli chodzi o specyfikację to widać, że będzie to bardzo mocny tablet. Rozczarowywać może jednak rozdzielczość FullHD, która przy tak dużej przekątnej przekłada się na zagęszczenie 161 pikseli na cal. To bardzo słaby wynik, nawet zakładając, że tak duży tablet nie będzie oglądany z bliska wszystkie czcionki i tak będą mocno poszarpane.
Zapewne - podobnie jak smartfony - tablet będzie wyposażony także w szereg czujników biometrycznych, dzięki którym odblokowywać go będzie można na 3 sposoby (palec, oczy, głos). Nie jest znana data premiery, ani cena, ale ta ostatnia nie powinna być wygórowana. Zastanawiające jest też to czy Axon Tablet może być jedną z oznak nowego trendu ogromnych tabletów.
Oczywiście produkt ZTE sam nie zmieni rynku, ale warto przypomnieć, że podobne urządzenia ma w swojej ofercie Samsung, Microsoft oraz przede wszystkim Apple. Specjaliści od marketingu z Cupertino już nie raz udowodnili, że potrafią sprzedać wszystko i wszędzie, więc iPad Pro może okazać się hitem.
Zagrywka Chińczyków może być szybką odpowiedzią na ruch Amerykanów. Jeśli rzeczywiście ogromny iPad przyciągnie miliony klientów, to można zakładać że kilkukrotnie więcej osób będzie chciało go kupić, ale niestety będzie on poza ich zasięgiem finansowym. Wtedy może pojawić się ZTE ze swoim 13,7-calowym Axonem, który będzie prawdopodobnie sporo tańszą opcją i jakaś część klientów właśnie dlatego się na niego zdecyduje.
Można nie lubić Apple'a, można nie widzieć większego sensu w iPadzie Pro (podobnie jak ja), ale nie można odmówić marketingowego geniuszu amerykańskiej firmie. Jeśli ten produkt okaże się sprzedażowym hitem, to zapewne jeszcze w tym roku na rynek trafi kilka podobnych urządzeń. ZTE po prostu stara się wyprzedzić konkurencję i na dodatek chce wykorzystać popularność nowej marki Axon. Tylko czy w tym wszystkich znajdzie się ktoś, kto mi wytłumaczy sens takich tabletów?
Źródło: GFXBench via phonearena.com