Apple chwali się liczbą użytkowników Apple Music. Pytanie tylko, czy jest się czym chwalić

Rynkowy debiut usługi Apple Music miał miejsce pod koniec czerwca 2015, czyli niemal dokładnie 1,5 roku temu. Jak gigant z Cupertino radzi sobie na rynku streamingu muzyki?

Apple Music ma 20 milionów subskrybentów

Podstawowy miesięczny abonament wynosi 9,99 dol., więc możemy założyć, że melomani przelewają na konto Apple'a jakieś 200 milionów dolarów miesięcznie. Mniej więcej, bo w różnych krajach obowiązują różne stawki, a firma ma ponadto oferty rodzinne czy rabaty dla studentów.

Tak czy inaczej, niejedna firma chciałaby mieć takie przychody rocznie. W przypadku Apple'a mówimy natomiast tylko o dodatkowym biznesie zbudowanym w 1,5 roku, który generuje setki milionów dolarów przychodów miesięcznie.

Nie podzielam jednak opinii, że Apple Music jest niebywałym sukcesem

Główny rywal Apple'a — Spotify — miał na początku czerwca 2015 (3 tygodnie przed startem Apple Music) 20 milionów płatnych subskrybentów. We wrześniu 2016 było ich już 40 milionów.

Spotify zdobycie 20 milionów klientów zajęło zatem 15 miesięcy. Apple'owi ponad 17 miesięcy. Spotify rozwija się szybciej.

Apple miał trudniej? Nie zgadzam się

Ktoś może powiedzieć "zaraz zaraz, Spotify jest na rynku od 8 lat, a Apple od 1,5 roku". Sęk jednak w tym, że Spotify jest naprawdę usługą zbudowaną od zera. Każdego kolejnego klienta trzeba najpierw poinformować o usłudze i zachęcić go do instalacji aplikacji.

Apple Music jest natomiast wpychane ludziom na siłę. Specjalna aplikacja — nazwana po prostu Muzyka — zastąpiła domyślny odtwarzacz na wszystkich iPhone'ach, iPadach i iPodach touch z iOS-em 8.4+. Specjalna apka pojawiła się także na Macach. Wystarczy ją uruchomić i wyświetla się komunikat o możliwości dokonania subskrypcji i skorzystania z 3-miesięcznego okresu próbnego.

Apple sprzedaje setki milionów iUrządzeń rocznie. Jak wynika z raportu IDC, tylko w trzecim kwartale 2016 na rynek trafiło 45,5 milionów iPhone'ów. Biorąc pod uwagę liczbę dostępnych "terminali dostępowych do Apple Music" i agresywny marketing (Apple do promowania usługi zatrudnia celebrytów i wiele albumów ma na wyłączność), te 20 milionów płacących osób przestaje robić wrażenie. A przecież usługa ta jest dostępna także na Androidzie.

Zobacz również: Internet rzeczy czy rzeczy internetu?

Nie mówiąc już o tym, że porównywanie samej liczby płacących subskrybentów jest dla Spotify krzywdzące

Jeśli chcesz korzystać z Apple Music, sprawa jest prosta: musisz płacić (choć istnieją nieoficjalne sposoby na korzystanie z Apple Music za darmo).

Spotify pozwala natomiast korzystać z usługi bezpłatnie, jeśli użytkownik zgodzi się słuchać reklam. Na początku roku Szwedzi chwalili się, że mają już 100 milionów użytkowników (płacących i niepłacących) miesięcznie. Dziś jest ich zapewne znacznie, znacznie więcej.

Podczas konferencji poświęconej Apple Music Daniel Ek — CEO Spotify — napisał na Twitterze wymowne "oh ok". Dziś wiemy, że Apple faktycznie nie dał mu wielkich powodów do obaw.

Źródło: Billboard

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Co ma wspólnego smartfon z medalem olimpijskim? Więcej niż myślisz Jolla przeportowała system Sailfish OS na smartwatcha. Efekt robi wrażenie Tinder stawia na... podcasty Samsung Galaxy S8 bez gniazda słuchawkowego? Oby nie OnePlus 4? Zapomnij. W przyszłym roku może się pojawić OnePlus 5 Samsung ukradł technologię, którą chwali się od ponad roku? To się nazywa rozmach. Ten facet ukradł Apple'owi 5700 iPhone'ów Samsung Gear S2 dostał ogromną aktualizację. Nie warto dopłacać do Geara S3? Szokujące dane: ponad 99 proc. nieoryginalnych ładowarek zagraża użytkownikom! Galaxy A5 (2017) - podsumowanie przecieków. To będzie hit Co ma wspólnego Biały Dom, 1 dolar i smartfon? Fitbit kupuje Pebble'a. Co to oznacza dla użytkowników? [aktualizacja] Nowy właściciel Nokii wkracza do gry. Pierwsze nokie z Androidem oficjalnie zapowiedziane Moto Z z modułem Moto Mods dodającym wsparcie dla technologii Tango? Oby jak najszybciej! LTE rośnie w siłę. Ponad miliard smartfonów z 4G do końca 2016 roku Pamiętacie Sailfish OS? Jolla pomoże Putinowi w wojnie z iOS-em i Androidem Łatwo nie będzie, ale Apple ma plan na podbicie indyjskiego rynku Jeszcze nigdy nie czekałem tak bardzo na nowego iPada Skanuj i Kupuj w sklepach Piotr i Paweł. Zakupy zeskanujesz smartfonem Czym LG G6 wyróżni się spośród przyszłorocznych flagowców? Meizu X w drodze? Czym jeszcze mogą zaskoczyć Chińczycy? Star Wars Mobile oficjalnie. Moc jest silna w tych smartfonach Partnerzy nie chcą baterii Samsunga po wpadce z Galaxy Note'em 7 Mi MIX Nano to ściema! Nie będzie mniejszego Mi MIX-a?

Popularne w tym tygodniu:

Operator może zablokować twój telefon, jeśli nie spłacasz rat Premiera Galaxy S9 zapowiedziana. Na największą nowość Samsunga jeszcze jednak poczekamy Wydajność czy stabilność? Będziesz mógł wyłączyć mechanizm spowalniający iPhone'a System płatności OnePlusa złamany! Pieniądze znikają z kont klientów HTC U11 EYEs pachnie mi czyszczeniem magazynów z zalegających podzespołów... Samsung Galaxy S9 - wyciekają kolejne szczegóły. Flagowiec będzie lepszy niż mogło się wydawać? #wSkrócie: blokowanie iPhone'ów przez chaiOS oraz lepszy zasięg T-Mobile w górach #wSkrócie: smartfon z czytnikiem linii papilarnych w ekranie na wideo oraz Lenovo Mirage Solo Ponad 100 milionów dolarów dziennie. Tyle użytkownicy iPhone'ów wydają na aplikacje w App Storze #wSkrócie: Alcatele 1, 3 i 5 z ekranami 18:9 oraz pierwszy smartfon z czytnikiem linii papilarnych w ekranie Android Pay to teraz Google Pay. Gigant robi zamieszanie, którego można było uniknąć #wSkrócie: nowy materiał w smartfonach Samsunga i przesunięcie premiery LG G7