Xiaomi Mi 9 Explorer Edition
Xiaomi Mi 9 Explorer Edition
Mateusz Żołyniak

11.03.2019 | aktual.: 11.03.2019 18:16

  1. OPPO Reno nadchodzi

Brian Shen na serwisie mikroblogowym Weibo zdradził, że OPPO wprowadzi niebawem linię produktów o nazwie Reno. Wiceszef chińskiej firmy nie ujawnił szczegółów na jej temat, ale serwis DroidHolic dotarł do promocyjnego nagrania, które wskazuje, że chodzi o fotograficzny sprzęt.

OPPO wprowadza markę Reno
OPPO wprowadza markę Reno© Weibo

Pierwszy model z linii Reno ma być wyposażony w potrójny aparat z:

  • sensorem 48 Mpix (Sony IMX586)
  • modułem z szerokokątnym obiektywem;
  • modułem z teleskopowym obiektywem.

Rozwiązanie to wyposażone ma być do tego w autorski system optycznej stabilizacji obrazu, a cały system umożliwić ma korzystanie z funkcji 10-krotnego przybliżania (względem aparatu szerokokątnego) bez wyraźnej straty na jakości.

OPPO RENO OFFICIAL Promo Look!!!

OPPO Reno ma zostać zaprezentowany 10 kwietnia. Sprzęt w pierwszej kolejności pojawi się w sprzedaży w Chinach.

  1. Redmi 7 już 18 marca

Firma Xiaomi na Weibo zamieściła materiał promocyjny dotyczący modelu Redmi 7, co zauważył DroidShout. Grafika nie tylko potwierdza wygląd urządzenia, ale i zdradza, że zostanie ono zaprezentowane oficjalnie już 18 marca.

Redmi 7
Redmi 7
  1. Xiaomi Mi 9 Explorer Edition w tańszej wersji

Wang Teng (Product Director w Xiaomi) zdradził, że niebawem (pod koniec marca) na chińskim rynku pojawi się tańszy wariant modelu Xiaomi Mi 9 Explorer Edition ze stylizowanym tyłem, o czym doniósł MyDrivers. Wersja ta ma mieć 8 GB RAM-u i 256 GB pamięci wbudowanej, a jej cena wyniesie 3599 juanów (ok. 2050 zł).

Nie wiadomo póki co czy model ten trafi również do Europy.

  1. Ekran główny Black Sharka 2 na zdjęciu

Lin Bin (współzałożyciel Xiaomi) zamieścił z kolei na Weibo zrzut ekranu, który przedstawia ekran główny Black Sharka 2. Nowy gamingowy smartfon Xiaomi ma zmodyfikowaną nakładkę MIUI, który przygotowano z myślą graczach.

Interfejs Xiaomi Black Sharka 2
Interfejs Xiaomi Black Sharka 2© Weibo
  1. vivo S1 z nietypowym wysuwanym aparatem

Na Weibo pojawiło się zdjęcie, na którym przedstawiony ma być model vivo S1. Urządzenie to wyróżnia się nietypowym wysuwanym aparatem przednim - jest to dość spory moduł wyposażony w diodę doświetlającą, który znacznie różni się od rozwiązania z modeli linii NEX.

vivo S1
vivo S1© Weibo

vivo S1 może zostać zaprezentowany 19 marca, na konferencji, na której ujawniony zostanie również model X27.

  1. Rozstrzygnięcie #PMChallenge OnePlusa

#PMChallenge, w którym użytkownicy mieli wymyślać przełomowe funkcje dla smartfonów OnePlusa, został rozstrzygnięty. Chińczycy na swoim forum ogłosili, że jego zwycięzca jest @Its.Leandroo, który zaproponował ulepszoną wersję nakładki OxygenOS. Jego pracę można sprawdzić tutaj.

  1. Wyniki Huaweia na polskim rynku

Polski oddział Huaweia pochwalił się wynikami na polskim rynku smartfonów w 2018 roku, który według badania GfK Polonia okazał się dla firmy bardzo udany.

Huawei:

Udział Huawei w polskim rynku smartfonów, pod względem liczby sprzedanych urządzeń, wzrósł w 2018 roku do 29,5% z 21,8% rok wcześniej. Szczególnie znaczący wzrost firma zanotowała w segmencie premium – udział smartfonów Huawei na półce powyżej 600 euro skoczył w ostatnim roku do 16,5% z 4,2%, jak wynika z danych GfK Polonia.

Pod względem wartości sprzedanych urządzeń, udział Huawei wzrósł w 2018 roku do 27,0%, w porównaniu do 19,4% w 2017 roku. Wartościowe ujęcie sprzedaży smartfonów z segmentu ponad 600 euro wzrosło - do 14,8% z 3,7% rok wcześniej.

„To dla nas niezwykle ważne, że notujemy mocny wzrost nie tylko w ujęciu liczbowym, ale też pod względem wartości. To dowód, że Polacy chętnie sięgają po nasze flagowce, najdroższe, ale też najbardziej zaawansowane urządzenia z półki premium. Za tym wynikiem stoją dwa ostatnie flagowe modele, Mate20 Pro i P20 Pro. Już za dwa tygodnie mamy globalną premierę nowej serii P30, która pozwala nam liczyć na jeszcze lepszy wynik w tym roku” – powiedział Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce.

Poza półką premium, w 2018 Huawei cieszył się także niezwykle wysokim udziałem w segmencie smartfonów kosztujących 300-400 euro. Firma zagarnęła aż 41,5% z tej części rynku, w porównaniu do 30,3% rok wcześniej (ujęcie ilościowe). Udział wartościowy wzrósł do 41,6% z 30,9% przed rokiem.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)