5 decyzji producentów smartfonów, które ciężko ogarnąć

5 decyzji producentów smartfonów, które ciężko ogarnąć08.03.2016 09:44
Zdezorientowana kobieta
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Czasami ciężko jest nadążyć za logiką, którą kierują się producenci smartfonów.

2K? Za dużo. 4K? W sam raz

We wrześniu 2014 roku dyrektor marketingu Sony Xperia został zapytany przez redaktorów serwisu TrustedReviews o powód, dla którego Sony nie zastosowało w Xperii Z3 ekranu o rozdzielczości 2K. Z jego ust padły takie oto słowa:

Jeśli mówimy o ekranie tej wielkości, nawet do 8 cali, są to stosunkowo małe ekrany i ludzkiemu oku bardzo trudno jest dostrzec różnicę między 2K a FullHD.

W pełni się z tymi słowami zgadzam i długo imponowała mi konsekwencja Japończyków; nawet flagowa Xperia Z5 ma ekran o nieprzesadzonej rozdzielczości 1080p.

Xperia Z5 Premium na sonymobile.com
Xperia Z5 Premium na sonymobile.com

Jest jednak jeden szkopuł. Razem ze wspomnianą Xperią Z5 zaprezentowany został wariant Z5 Premium, który ma ekran o czterokrotnie wyższej rozdzielczości, czyli 4K. Teraz z ust marketingowców Sony pada jedynie: "zacznij korzystać z wyświetlacza 4K, który zostawia konkurencję daleko w tyle".

Podsumujmy: 4K jest spoko, bo zostawia 2K daleko w tyle, a 2K jest bez sensu, bo 1080p wystarczy. Nadążacie za japońską logiką?

Co zrobić, gdy twoje produkty się nie sprzedają? Pozbądź się największych zalet

Jeśli chodzi o wyniki sprzedaży smartfonów, HTC nie ma powodów do zadowolenia. Zerkniecie jednak na testy chociażby One'a M8 i M9, zauważycie, że większość recenzentów zgodnie chwali oryginalne wzornictwo oraz jakość dźwięku odtwarzanego przez głośniki stereo BoomSound.

HTC One M9 i One A9
HTC One M9 i One A9

Co zatem postanowili zrobić Tajwańczycy? Zgadliście: zaprezentować klona iPhone'a bez głośników stereo.

Chwila pracy wystarczy, byś mógł zacząć sprzedawać swoje produkty na nowym rynku? Zwlekaj z tym dwa lata

Ponad rok temu dowiedzieliśmy się, że Google zabronił swoim partnerom sprzedawania w Polsce zegarków z Androidem Wear. Powód? System nie był spolszczony. Co Google rozumie przez "spolszczenie"? Tu robi się ciekawie.

LG G Watch R
LG G Watch R

Android Wear od samego początku rozumie polską mowę i pozwala m.in. na dyktowanie SMS-ów w naszym ojczystym języku oraz uzyskiwanie odpowiedzi na pytania typu "jakie miasto jest stolicą Węgier?". Od wielu miesięcy rozumie także polskie komendy. Niespolszczone pozostawało jedynie... menu zegarka; zmieniło się to dopiero w Androidzie Wear 1.4, który obecnie stopniowo trafia na kolejne urządzenia. Tak, Google nie miał większych problemów z nauczeniem swojego asystenta wykonywania polecenia "przypomnij mi wyrzucić śmieci, gdy wrócę do domu", ale przetłumaczenie pozycji "Settings" na "Ustawienia" zajęło mu dwa.

Wodoszczelność jest fajna. Albo nie. Albo w sumie tak

W 2014 roku na rynek trafił Galaxy S5, a w materiałach promocyjnych Samsung wychwalał pod niebiosa jego wodoszczelną obudowę. Rok później uznał najwidoczniej, że bez robienia zdjęć pod wodą i gadania w deszczu można żyć; z S6 certyfikat świadczący o odporności na działanie cieczy wyparował tylko po to, by powrócić w Galaxy S7.

Ciekawostka: jeśli w powyższym opisie zamienicie "wodoszczelność" na "slot na kartę pamięci", wszystko w dalszym ciągu będzie się zgadzać.

Design nie musi być konsekwentny... prawda?

LG od momentu debiutu modelu G2 przez ładnych parę lat trzymało się wypracowanego przez siebie języka projektowania; ekran wypełniający niemal cały przedni panel i fizyczne przyciski na pleckach. Wtem na rynek pojawił się LG G5, który nijak nie przypomina swoich poprzedników.

LG G2, G3, G4 i G5
LG G2, G3, G4 i G5

Cóż, wygląda na to, że LG po prostu uznało, że umieszczanie przycisków na tyle obudowy nie ma sensu. A nie, chwila...

LG Stylus 2 został zaprezentowany tego samego dnia co LG G5
LG Stylus 2 został zaprezentowany tego samego dnia co LG G5
Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.