Całe HTC ma mniejsze przychody niż Apple ze słuchawek. Fatalny 2019 rok

Całe HTC ma mniejsze przychody niż Apple ze słuchawek. Fatalny 2019 rok08.01.2020 14:20
Źródło zdjęć: © HTC
Jan Domański

Tajwańczycy z HTC opublikowali raport finansowy z zeszłego roku. Od lat dziennikarze straszą upadkiem firmy i coraz gorszą kondycją, ale 2019 był naprawdę fatalny. Zmniejszenie liczby premier czy koncentracja na niższej półce wcale nie poprawiły sytuacji.

Najnowszy raport finansowy HTC za 2019 rok nie napawa optymizmem. To nie pierwszy raz, kiedy firma ma gorsze wyniki niż wcześniej, ale załamanie jest ogromne. Obniżenie o 57 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Przychody wyniosły jedynie 333 mln dolarów. To niewiele jak na globalnego producenta smartfonów i urządzeń VR.

Apple w dwa tygodnie przebija roczny wynik HTC samymi AirPodsami

W szerszym ujęciu, jak zaznacza techcrunch, pieniędzy jest aż o 87 proc. mniej niż w 2017 roku. Już w tamtym czasie HTC wiodło się dużo gorzej, ale 2 miliardy dolarów, to znacząco więcej niż 333 miliony. Na swoim Twittrze Tim Culpan z Bloomberga zauważył, że to mniej niż przychody ze słuchawek AirPods dla Apple. Ale nie przez cały 2019 rok, a nawet dwa tygodnie!

HTC miało skupić się bardziej na VR i wydawać mniej smartfonów. Taka strategia wcale nie przyniosła sukcesu. Wskrzeszenie starszej lubianej serii Wildfire czy nadzieje pokładane w niższym segmencie smartfonów nie przyczyniły się do zwiększenia przychodów.

W 2019 nie było nawet HTC U13+

Na domiar złego w 2019 roku HTC nie pokazało następcy flagowego HTC U12+, na którego mogłoby czekać pozostałe, już znacznie węższe niż niegdyś grono sympatyków marki. Takich telefonów sprzedaje się mniej, ale marże są na nich zauważalnie większe.

Ciężko powiedzieć, co teraz stanie się z HTC. Firma planowała nowe segmenty jak VR i pójście w stronę 5G (niekoniecznie samymi smartfonami). Już wiele razy czytaliśmy, że HTC upadnie w najbliższym czasie, ale jak widać, mimo fatalnej sytuacji, firma ciągle utrzymuje się na rynku.

Znając tamte historie, niekoniecznie koniec nastąpi w 2020 roku, jeszcze nie wróżymy takiego obrotu spraw. Jednak ewentualny upadek bądź przejęcie przez inny podmiot jest coraz bliższe. No chyba, że firma w końcu odbije się od dna, ale nawet dobry pomysł przy niewielkich środkach na badania i promocję nie musi być gwarancją sukcesu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.