Drogi Google'u, Polacy cię potrzebują. Sprowadź Pixele do Polski

Drogi Google'u, Polacy cię potrzebują. Sprowadź Pixele do Polski19.11.2020 15:09
Pixel 4a to średniak, który w Polsce kosztuje tyle, co przyzwoity flagowiec

Inaczej ta cenowa patologia nigdy się nie skończy.

Smartfony z linii Google Pixel - mimo przeszło 4-letniej obecności na rynku - wciąż nie są oficjalnie dostępne w Polsce. Nikt jednak nie broni rodzimym sprzedawcom sprowadzać ich na własną rękę. Ci chętnie z tej możliwości korzystają, co ma jednak jeden poważny efekt uboczny.

Pixel 4a w Polsce. Cena? Astronomiczna

Za dystrybucję najtańszego z tegorocznych smartfonów Google'a wziął się x-kom. Sklep wycenił go na - uwaga - 2699 zł. Powiedzieć, że to cena wysoka, to nie powiedzieć nic. Za niewiele wyższą kwotę można już zgarnąć choćby Samsunga Galaxy S20 FE, który jest lepszy w praktycznie każdym calu.

U naszych zachodnich sąsiadów ten sam telefon kosztuje w oficjalnej dystrybucji 340 euro, czyli równowartość niespełna 1530 zł. Przebitka jest więc gigantyczna, nawet jeśli uwzględnimy różnice w stawkach podatku VAT.

Właśnie sprawdziłem, że cena biletu na najbliższy pociąg z Warszawy do Berlina to niecałe 240 zł. W aplikacji Revolut 340 euro mogę wykupić za niespełna 1525 zł.

Innymi słowy - można pofatygować się do Niemiec, dokonać zakupu na miejscu i wrócić, a przy tym wciąż zapłacić jakieś 700 zł mniej niż w polskim sklepie. OK, perspektywa załatwienia ewentualnych spraw gwarancyjnych na miejscu może być kusząca, ale różnica w dalszym ciągu jest na tyle duża, że powinna z nawiązką pokryć koszt ewentualnego dostarczenia telefonu do niemieckiego sklepu/serwisu.

Dlaczego Google nie chce wprowadzić Pixeli do Polski?

Wiele miesięcy temu przedstawiciele polskiego oddziału Google'a nieoficjalnie napomknęli, że chętnie sprowadziliby Pixele do naszego kraju, lecz w ich mniemaniu szansę na sensowną sprzedaż miałyby u nas wyłącznie tańsze modele z linii "a". Tymczasem Google w ujęciu globalnym woli promować przede wszystkim swoje flagowce, więc koncentruje swoje działania na garstce bogatszych krajów.

Tylko że w ostatnim czasie w polityce cenowej Google'a wiele się zmieniło. Najnowszy Pixel 5 kosztuje w Niemczech równowartość 2740 zł, więc jest od swojego poprzednika tańszy o ok. 20 proc. To pułap cenowy, z którego nad Wisłą nie bało się startować chińskie vivo, czyli marka z pewnością mniej znana polskiemu konsumentowi niż Google. To też pułap cenowy, który x-komowi najwidoczniej pozwala szukać chętnych nawet na dużo niżej pozycjonowany telefon.

Drogi Google'u, może więc najwyższa pora, by pomyśleć o wprowadzeniu Pixeli do Polski?

Zobacz również:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.