W Chinach Galaxy Note7 zszargał Samsungowi opinię. Zgadnijcie, kto na tym zyska

W Chinach Galaxy Note7 zszargał Samsungowi opinię. Zgadnijcie, kto na tym zyska28.09.2016 15:06
Łukasz Skałba

Wybuchający flagowiec jednego z największych na świecie producentów elektroniki, nie wpływa zbyt dobrze na jego wizerunek. Jakiś czas temu pisałem o doraźnych stratach finansowych jakie niesie ze sobą proces wymiany wadliwych urządzeń. To jednak dopiero początek. Jakie będą konsekwencje długofalowe?

Według oficjalnego raportu Samsunga, aż 90 proc. amerykańskich użytkowników Note'a 7 postanowiła wymienić go na nowy egzemplarz tego samego urzadzenia. Zupełnie inaczej prezentują się jednak statystyki dotyczące wyboru marki smartfona w przyszłości.

Ankieta była przeprowadzona w Chinach. Badacze z iiMedia Research przepytali 12 tysięcy użytkowników Samsunga, aby sprawdzić, w jakim stopniu ich opinia na temat koreańskiego giganta zmieniła się po ostatniej wpadce.

Przy analizie wyników należy wziąć jednak pod uwagę fakt, że chińskie Note’y były całkowicie bezpieczne. Jak pisał Miron, egzemplarze na tamtym rynku są wyposażone w prawidłową baterię produkowaną przez innego podwykonawcę. Opinia tamtejszej społeczności opierać się więc będzie wyłącznie na nowinkach ze świata i na kilku przypadkach zapłonu smartfona niespowodowanego jednak samym urządzeniem.

Chińczycy okazali się bardzo nieufni

Aż 51,9 proc. ankietowanych deklaruje, że na pewno nie kupi w przyszłości smartfona Samsunga. 37 proc. z nich zamierza przesiąść się na platformę iOS, a 26 proc. chce dołączyć do stajni Huaweia.

[1/2]
[2/2]

18,5 proc. obecnych użytkowników Samsunga jedynie rozważa rezygnację z produktów koreańskiego koncernu. 29,6 proc. twierdzi, że wadliwe Note’y nie są wystarczającym powodem, aby mieli zmienić dostawcę sprzętu.

W Chinach Samsung radzi sobie coraz gorzej

W 2013 roku Samsung miał aż 21 proc. udziałów na rynku chińskim. Teraz jest to około 8 proc. Takim spadkom winny jest między innymi Apple, który w końcu zdecydował się no wprowadzenie iPhone’ów z większym wyświetlaczem oraz kilka chińskich marek (Meizu, Xiaomi czy Huawei), które w ostatnich latach znacząco powiększyły swoje “wpływy”, głównie dzięki atrakcyjnej polityce cenowej.

Ankieta nie jest więc dla Samsunga zbyt optymistyczna, gdyż sugeruje, że przynajmniej połowa obecnych użytkowników przejdzie wkrótce do konkurencji. Osobiście wątpię, żeby wpływ tej wizerunkowej wpadki był aż tak wielki, ale coś na pewno jest na rzeczy. Jedno jest pewne - to dopiero początek strat koreańskiego producenta.

A Wy, co sądzicie? Czy wpadka z wybuchającymi Note’ami zniechęciła Was do tego producenta? Czy też nie ma to dla Was większego znaczenia?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.