Wpadka Google'a podczas Super Bowl 2017. Reklamowane urządzenia zwariowały

Wpadka Google'a podczas Super Bowl 2017. Reklamowane urządzenia zwariowały06.02.2017 10:37
Google Home - inteligentny głośnik Google'a

Finał Super Bowl 2017 już za nami. Największe marki świata - jak co roku - wypełniły przerwy meczu reklamami, które często są małymi działami sztuki. Google nie omieszkał skorzystać z okazji do zareklamowania jednego ze swoich najnowszych produktów i... zaliczył przy tym wpadkę.

Google Home to inteligentny głośnik zintegrowany z wirtualnym asystentem Google Assistant. Jest on cały czas aktywny i nieustannie nasłuchuje komend użytkowników. Wyszukiwarkowy gigant, przygotowując swój spot, prawdopodobnie o tym fakcie zapomniał.

Super Bowl 2017 - reklama Google Home

Wspomnianą 60-sekundową reklamę możecie obejrzeć poniżej.

W reklamie wielokrotnie pada fraza "ok, Google", która aktywuje głośnik. Jak już się zapewne domyślacie, właśnie to było przyczyną problemów.

Jeden z redaktorów "The Verge" wspomniał o tym, jak podczas emisji spotu jego prywatny głośnik najpierw się aktywował, a po chwili wygłosił komunikat o błędzie. Szybko okazało się, że nie był to odosobniony przypadek; o podobnych sytuacjach wielu użytkowników raportuje chociażby za pośrednictwem Twittera.

Kosztowna wpadka?

Większość użytkowników Google Home z całej sytuacji żartuje, bo przecież nic wielkiego się nie stało. Nie wiem tylko, czy Google'owi jest do śmiechu.

Wyobraźcie sobie, że siedzicie u znajomych, którzy mają Google Home. Wspólnie oglądacie mecz i reklamy, a w pewnym momencie urządzenie zaczyna wariować. Czy zachęciłoby to was do zakupu? Nie sądzę. Dodam tylko, że emisja 30-sekundowego spotu podczas tegorocznego finału kosztowała 5 milionów dolarów. Reklama Google'a twa 60 sekund.

To i tak nic przy tym, co przydarzyło się Amazonowi

Wirtualna asystentka Alexa zintegrowana z głośnikiem Echo potrafi sama zamawiać produkty z Amazonu po usłyszeniu komendy głosowej. Fakt ten postanowiła wykorzystać pewna sześciolatka z San Diego, która poprosiła Alexę o kupno domku dla lalek. Zabawka oczywiście dotarła, ale nie to jest w tej historii najciekawsze.

Echo - inteligentny głośnik Amazonu
Echo - inteligentny głośnik Amazonu

Telewizja CW6 przygotowała materiał o wspomnianej sześciolatce, w którym reporter stacji zacytował wypowiedzianą przez nią komendę. Efekt? Głośniki Echo zamówiły domki dla lalek osobom, które akurat oglądały ten program.

Takich wpadek będzie dużo więcej

Rok 2017 będzie rokiem wirtualnych asystentów. Niemal wszyscy kluczowi producenci smartfonów albo przygotowują własne rozwiązania, albo sięgają po technologie innych firm.

Firma analityczno-doradcza Gartner przewiduje, że w 2019 roku wirtualni asystenci będą odpowiadać za 20 proc. interakcji ze smartfonami. Wraz z rozwojem Internetu Rzeczy nieustannie rosnąć będzie także liczba czynności, które algorytmy będą mogły wykonać. Samsung zapowiada, że do 2020 roku wszystkie produkowane przez niego urządzenia będą się łączyć z siecią, co jest równoznaczne z tym, że będzie je można obsłużyć zdalnie.

Strach pomyśleć, do jakich jeszcze sytuacji może dość, gdy kontrolę nad całym domem odda się urządzeniom reagującym na komendy głosowe.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.