100 sztuk Huawei Mate 30 Pro w Polsce. Cena i plany na przyszłość ujawnione

100 sztuk Huawei Mate 30 Pro w Polsce. Cena i plany na przyszłość ujawnione06.12.2019 11:34

Huawei Mate 30 Pro to pierwszy smartfon Huaweia, który - z uwagi na spór z amerykańskim rządem - pozbawiony jest usług Google'a. Przy okazji polskiej premiery Huawei pochwalił się swoimi planami na przyszłość.

Huawei Mate 30 nie miał łatwego życia. Jeden z najciekawszych telefonów 2019 roku dostał w jego pierwszej połowie potężnego łupnia od USA. Po odcięciu chińskiej firmy przez administrację Trumpa od usług Google'a, los smartfonów Huaweia stanął pod znakiem zapytania. Jasne było, że szykowany flagowiec będzie zakazany w USA (podobnie jak wcześniejsze modele). Ale niepewna była też jakakolwiek dostępność na świecie - poza Chinami.

Na pierwszych rynkach Huawei Mate 30 Pro pojawił się już we wrześniu, więc Polacy musieli czekać długo. Powód? Prace nad alternatywą dla usług Google'a, które wciąż nie dobiegły końca, ale mają już być na bardzo zaawansowanym etapie.

Huawei Mate 30 Pro: cena i oferta przedsprzedażowa w Polsce

Smartfon w wersji 256 GB został wyceniony na 4299 zł. Tyle samo, ile w dniu premiery kosztował ubiegłoroczny Mate 20 Pro.

Przedsprzedaż potrwa od 9 do 15 grudnia w wirtualnych i stacjonarnych sklepach Huaweia. Osoby, które z niej skorzystają, będą mogły dokupić słuchawki FreeBuds 3 za 1 zł.

Klienci, którzy zdecydują się ponadto dołączyć do darmowego programu VIP Service, będą mogli dostać dodatkowo zegarek Watch GT 2 za 1 zł.

Ważna uwaga: na razie na polski rynek trafi jedynie 100 egzemplarzy. Obowiązuje zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Jeszcze nie wiadomo, czy w przyszłości pojawią się kolejne.

Więcej szczegółów na temat samego smartfonu znajdziecie w poniższych wpisach:

Huawei Mobile Services to alternatywa dla Usług Google Play

Huawei został odcięty od Usług Google Play, czyli platformy odpowiedzialnej m.in. za obsługę danych lokalizacyjnych, płatności wewnątrz aplikacji, wyświetlanie witryn internetowych, synchronizację danych w grach wideo czy wyświetlanie powiadomień. Bez nich wiele zewnętrznych aplikacji nie mogłoby działać prawidłowo.

Huawei rozwija więc alternatywę w postaci HMS. Firma zapewnia, że twórcy aplikacji otrzymali już API pokrywające 90 proc. funkcjonalności API Google'a.

Warto odnotować, że Huawei zainwestował miliard dolarów, by zachęcić deweloperów do integracji swoich apek z platformą HMS. 10 milionów dolarów trafi do programistów z Polski.

Huawei rozwija też odpowiedniki systemowych aplikacji Google'a

Rdzeniem oprogramowania jest AppGallery - sklep z aplikacjami, będący alternatywą dla Google Play.

Huawei zapewnia, że 70 proc. topowych polskich aplikacji jest już w AppGallery dostępnych, a nieustannie dochodzą kolejne. Firma musi wydawców korzystnymi warunkami; pobiera jedynie 15-procentową prowizję ze sprzedaży programów, podczas gdy rynkowy standard to 30 proc.

Huawei ma też własną przeglądarkę o nazwie Browser. W ciągu kilku miesięcy do użytkowników trafić ma usługa Huawei Pay, czyli alternatywa dla płatności zbliżeniowych Google Pay.

Huawei nie ukrywa, że w kwestii rozwoju platformy HMS jeszcze przed nim długa i trudna droga. Podczas spotkania z dziennikarzami przedstawiciele firmy przekonywali jednak, że twórcy aplikacji i inni partnerzy są zadowoleni pojawieniem się alternatywy dla usług Google'a, które zdominowały rynek.

Mam nadzieję, że Mate 30 Pro lada moment trafi w moje ręce i będę mógł się przekonać, czy bez rozwiązań Google'a da się żyć.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.